Abarthtreff i Sandnes/Stavanger (Juli-19) ?

2 Replies, 1696 Views

Hallo Abarthisthier i Sandes/Stavanger området,
Jeg er en tur i Sandnes i tidsrommet 13. juli til 16. juli og treffer gjerne likesinnede. 
Noen ønsker om et Abarthtreff?
Den 16. juli reiser vi nok videre til Lysebotn Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 10-07-2019, 08:26 av nosern.)
Det passet dårlig med Abarthtreff i Sandnes midt i ferien, har full forståelse for det. Abarthen fikk en fin tur til Sandnes og ikke en regndråpe. Denne gangen ble det kjørt den indre veien via Evje og Suleskard begge veier, og en liten avstikker til Lysebotn på hjemveien. Avstikkeren til Lysebotn er ca. 30 km fra Suleskard men denne veien er smal og svingete, og med en del trafikk gikk det sakte med mye stopp. Ble etterhvert liggende bak en svenske som syntes det var veldig smalt og turte ihvertfall ikke å slippe noen forbi seg (turte vel ikke se i speilet engang Smile) ...

Kjøreruten:
[Bilde: AgpReiserute.png]

Bilde fra Suleskard:
[Bilde: AbarthSuleskard.jpg]

Lysebotn (oversiktsbilde kopiert fra WorldClassicTour.com):
[Bilde: Lysebotn-WorldClassicTour.jpg]

Noen av svingene, sett fra restauranten på toppen:
[Bilde: LysebotnSvinger.jpg]

En liten video fra første del av kjøringen ned svingene fra toppen (beklager skitten frontrute) - Videolink

Fra nedkjøringen
[Bilde: AbarthLysebotn1.jpg]

[Bilde: AbarthLysebotn2.jpg]

Vi snudde her og kjørte tilbake men har fått veldig stor respekt for "skifolket" som går denne bakken opp på rulleski sensommers. Jeg hadde det nok sikkert mye mer morsomt i en Abarth Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 22-07-2019, 12:10 av nosern.)
Takk for fine bilder Nosern Smile Er på bucketlisten den veien der, aldri vært i Lysebotn selv om jeg vokste opp 3 timer unna..
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)