Min nye AMG

5 Replies, 3902 Views

Når en bytter vekk Abarth som bruksbil så må det jo inn noe spennende også.  Man kan liksom ikke kjøpe seg Auris hybrid og tro at abstinensene skal dempes

Valget vårt falt på AMG, nærmere bestemt GLA 45, nokså fullutrustet med 381 hester, 450 NM, 4 Matic og 7 trinns TCT.  Her er det lyd så det holder, fantastiske fartsressurser og ett interiør i alle fall jeg elsker Smile

Men, det er litt mindre drama.  Det hele blir veldig udramatisk og selv om null til 100 går på 4,3 sekunder så blir det noe klinisk og kjedelig av det, man kjemper ikke med torque steer og prøver å brette ut ryggraden etter kumlokk i denne.  Samtidig var det akkurat det både jeg og Elin savnet etter 9 år i Fiat 500 så en skal vel ikke klage...  
Mod cons som regnsensor, lysautomatikk, varme i setene, helelektriske seter, parkeringsassistent, og så videre gjør seg godt for en som har kjørt 2011 modell 500 leenge nå. Materialvalg innvendig er også noen hakk opp selv om Tributoen hadde mye flott karbon var det fortsatt den forferdelige hardplasten i dører og dashbord som kjemmet meg mothårs og som jeg jo i flere år prøvde å finne en løsning på i min bil.

Litt nedtur var det at det i personlig skilt lovgivningen her til lands var en klausul som ikke tillater deg å ha personlig skilt på biler med medeier.  DET hadde vært greit å vite FØR vi tok opp billånet sammen.  Det ser derfor ut som om BADWOLF skiltet ikke får lov å pryde denne..

Min kjærlighet til skorpionen får ingen gjort noe med, så i påvente av at de lager en heftig 500x Abarth så ber jeg ærbødigst om å få delta i klubbens arrangementer, selbv om jeg må legge meg bakerst i svart tysker.

Her er noen bilder jeg knipset her om dagen.  Vi er inne i regnsesongen i Bergen nå så jeg har vel ikke fått sett bilen tørr før i dag...

   

   

   

   

   

   

   

   

   
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Fin bil! Mye bra Performance-detaljer?
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
(Dette innlegget blei sist endra: 11-10-2018, 17:19 av aBarTh.)
Veldig bra bil.
Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning 2++HP - Target 3++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++
(Dette innlegget blei sist endra: 15-10-2018, 09:29 av Alfano.)
Spørs om vi klarer å holde den svarte tyskeren bak oss Wink
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
(Dette innlegget blei sist endra: 14-10-2018, 20:19 av Pålly.)
Herlig bil Cyberdog, regner med at du er fremdeles er godt fornøyd med den?
Med din kjærlighet til Skorpionen er du selvfølgelig velkommen på fremtidige treff. Og vi blir vel aldri så mange at det ikke er plass til en ekstra Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Veldig fornøyd så langt.  Den er skummelt rask, kanskje spesielt etter at man passerer lovlige hastigheter her i landet...   Gleder meg til det kommer litt snø Smile   Driver   Snakkes nok til vårslippet i alle fall Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)