Nye sommerdekk

9 Replies, 4994 Views

Jeg tror jeg må investere i noen nye sommerdekk til EVO'n snart. Hvilke dekk er folks favoritt om dagen? Noen anbefalinger?
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Kan jo nevne at det er Pirelli P Zero Nero som står på nå, og er ikke overbegeistret for dem...
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Michelin sport 3 eller sport 4
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Jeg hadde også Pirelli P Zero Nero som sporet noe aldeles på vanlig vei, og var slitsomme å kjøre med. Fungerte imidlertid greit på trackdays Smile (litt for myke??) 
Prøve å få tak i Michelin Pilot Super Sport for et par år siden men endte opp med Vredenstein. Mye bedre dekk enn Pirelli, men fremdeles ikke helt fornøyd, bl.a. litt mye støy (litt for harde??).
Blir Michelin på meg neste gang, enten Pilot Super Sport, eller Pilot Sport 4 som Michelin selv foreslår til bilene våre ..
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
har hørt godt om michelin tidligere også, tror kanskje jeg har lyst til å prøve de....
Noen meninger om f.eks Continental eller Dunlop?
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Er fornøyd med PS3 som jeg har på min A500, men supersport/4S som dere gjerne kan få tak i til deres biler er nok noen halk hvassere (kommer ikke i 205/40-17 til A500). Har kun prøvd disse på div BMW M-modeller, men der fungerer de veldig bra bortsett fra at de blir ganske glatte når temperaturen kommer ned mot 10 grader eller noe. Har gode erfaringer med Conti sport på både komfort og følelse, men igjen fra andre biler. Slites veldig fort.

Et sett med Toyo R888R semi-slicks ankom her i går til min 500. Gleder meg til å prøve disse på trackdays og autoslalom, men de blir montert på et tredje felgsett slik at jeg ikke bruker de så mye i hverdagen. Disse støyer visstnok en del og er dårlige på vått føre.
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
Er fornøyd med PS3, men vurderer Conti Sport neste gang som jeg tror kan passe bilen enda bedre.
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
Nylig kjøpt Toyo T1-R på Abarthen, så får prøve dem i år. Har hatt Falken Fk510 på tidligere biler, fungerer meget bra dei å.
(Dette innlegget blei sist endra: 14-04-2018, 08:32 av Mikaelø.)
Selvfølgelig finnes det en side på internett med dekkvurderinger (www.tyrereviews.co.uk). Bør kanskje vurderes noe kritisk, men kan være en indikasjon ..
Vurderingene av dekk for Abarth Grande Punto, og Abarth Punto Evo (1) og (2). Også for Abarth 500.
Kanskje legge inn egne erfaringer?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Jeg triller rundt på Yokohama Parada Spec 2. Ser helt fantastiske ut. Er forsåvidt fornøyd men trives best på tørr vei Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)