Ciao Abarthisti

13 Replies, 45038 Views

Ciao,
Jeg heter Paolo og jeg er Italiensk, bor i Norge neste 20 år...
Jeg har lidenskapen for Abarth og Ducati (Beste venner etter mine øyne og mine ører).
Jeg bor i Stavanger og kjøre en 500 Bianca/Bianca strisci Rosse tunet til 170 Cavalli :-).

Kjempe kjekt å finner Abarthisti.no og være en as dere!!
Føler meg ensom Abarthista i Stavanger, hadde vært kjempe bra å kommer i kontakt med andre Abarthisti her i Stavanger/Rogaland, spesielt å treffes av og til, akkurat som  mine venner Abarthisti gjøre i Italia.

Ciao, ci vediamo in Strada!!
Velkommen AbarthCinquacento - alltid hyggelig med nye medlemmer!
Jeg vet det er en del medlemmer i Rogalandsområde, håper dere kan finne samme Smile
Veldig hyggelig med en italiensk medlem i Abarthisti.no
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Velkommen Smile
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Velkommen Paolo.  Som nosern skriver er det flere medlemmer i Stavangerområdet så det burde være mulig å treffe likesinnede.

Har du lyst til å treffe mange og ikke er redd for en liten kjøretur er det Vårslipp hos Autovia i Sandvika den 26. mai.  Jeg tar selv turen over fjellet fra Bergen for dette tradisjonsrike treffet.

  Icon_worthless
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Takk ,
Har kjøpt Abarthen i Vestby. Selger har sagt til meg at de hadde oppgradert til 170 cv, men han nekte og gi info om hvem har oppgradert og hva de har egentlig gjort. Regne med ble bare remapped CPU, ikke bytte. Vet dere hvem som oppgrader/tune biler i Vestby område? Ville hvite noe mer med tuning ble gjort til bilen min.

Lest her på forum og fant ut forrige eier av min 500, snakket med han, super hyggelig Abarthista, eller ex...

Lest også at Autovia selger nye Abarth, Er det mulig å bestille sitt egen NY Abarth? Deilig å velge på farge og modell, Hadde viste noe mnd siden.... Er noen som vet ventetid til å få 500 Abarth (competizione :-) ) hvis jeg bestille nye hos Autovia? Jeg trur er 3 mnd i Italia, regne med litt mer her i Norge.
Grazie
Paolo
Hei Paolo og velkommen i klubben! Jeg holder til på Hinna og jobber på Forus. Jeg har litt kontakt med to andre Abarthisti her i området. Det hadde vært kult å møtes en kveld eller eventuelt lunsjtid om du skulle jobbe på Forus.
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
Autovia er eneste offisielle forhandler av Abarth i Norge. Normal ventetid er nok omtrent lik som italia. pluss minus en uke transport, men de lages jo i Polen alle sammen så det er iukke sikkert det er forskjell i det hele tatt. En 140 hester begynner på 279.000 så vidt jeg husker. Nærmer seg vel sikkert 350-400 for en Competizione
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(12-04-2018, 12:17 )aBarTh Skreiv: Hei Paolo og velkommen i klubben! Jeg holder til på Hinna og jobber på Forus. Jeg har litt kontakt med to andre Abarthisti her i området. Det hadde vært kult å møtes en kveld eller eventuelt lunsjtid om du skulle jobbe på Forus.

Jeg Bor på Gausel i mange år, super skjent med Hinna og Forus. Jobber offshore, så har mye fri. Veldig rart har aldri sett en Abarth i Stavanger, og vi bor veldig nærme. Kjempe kult å treffes for en lunsj elle is i Ølberg eller Oltedal. Gi beskjed hvis dere treffes eller vi kan organisere når passe bra for alle.
(12-04-2018, 13:01 )Cyberdog Skreiv: Autovia er eneste offisielle forhandler av Abarth i Norge.  Normal ventetid er nok omtrent lik som italia. pluss minus en uke transport, men de lages jo i Polen alle sammen så det er iukke sikkert det er forskjell i det hele tatt.  En 140 hester begynner på 279.000 så vidt jeg husker.  Nærmer seg vel sikkert 350-400 for en Competizione

Ja, ikke billig Competizione, men du kjøpe Abarth med hjerte og klare å åpne lommeboken litt mer. Jeg vokste opp i 80  og 90 taller med Autobianchi 112 Abarth, Ritmo Abarth og Fiat Uno Turbo Abarth, de var en myte, alle koleste hadde en Abarth, ikke jeg dessverre... Jeg var student og blakk haha. Tenkt å kjøpe Abarth når jeg hadde ferdig med skolen og fått  meg jobb, og nå etter 25 år er meget klart :-)
Velkommen Forza Abarth
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)