Nybakt Abath eier

6 Replies, 38137 Views

Halla!

Kjøpte meg en hvit 2010 Abarth Esseesse fra Stavanger-området i september. Fy, for en bil det er.
Akrapovic slip on, intercooler og luftinntak fra Forge og ecu oppgradert fra TMC.

Er usikker på om forrige eier er med her inne, men det finner jeg vel fort ut av.

Er selv fra Strømmen utenfor Oslo, 18 år, tok lappen i april.

Overgangen fra en 2006 BMW 116i som førstebil til Abarthen var, og er fortsatt, helt latterlig. 
Smiler hver gang jeg ser den på gårdsplassen, og etter hva jeg har skjønt gjør de som har eid en et par år fortsatt det samme. 
Akselerasjoner, pottesmell og ikke minst hvordan folk reagerer når de ser den kan ikke sammenlignes med mye annet i samme prisklasse.
De såkalte smiles per gallon er høye når denne kjøres.

Ellers er jeg generelt glad i bil, har selv veldig lyst til å få til en Europatur med Nurburgring og Alpene som main attraction, og om fler her inne har lyst til det samme skal jeg absolutt se hva jeg kan få til.
Arrangementer og biltreff er også mye moro, så dette skal jeg bli med på om dere her inne finner på noe sånt, jo fler jo bedre.

Tar gjerne imot tips og tilbakemeldinger, virker som et bra forum det her!

Andreas
Velkommen
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Velkommen Andreas, og lykke til med Abarth'en. Godt du er fornøyd!
Det du beskriver er Abarth viruset, en nesten uhelbredelig lidelse, men du deler den med de fleste på forumet. Og veldig vanskelig å bli kvitt Smile
Turer og treff er det en del av, men dårlig i vinterhalvåret (flere av oss har bilen i vinterdvale).
Vi våkner til liv igjen til våren med bl.a. et vårtreff hos Autovia i Sandvika (se egne tråder om dette) og Italiensk dag på Vålerbanen (se egne tråder om dette også).
Så blir det gjerne en utenlandstur på noen (stort sett Italia) og Abarth Driving Day et sted på østlandet (ADD - se egne tråder om dette også) i løpet av sommeren.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Velkommen Andreas! Abarthviruset kan fort henge i litt? Det er mye moro for moderate summer i disse bilene og oppmerksomheten er alltid av det positive slaget.
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
Velkommen Andreas Smile Veldig hyggelig med nye forummedlemmer. Meld deg gjerne inn i klubben også: http://www.abarthisti.no/forum/showthread.php?tid=676

Vi sees sikkert på ett treff og 2 neste år da Smile Kos deg med Abarth viruset Big Grin
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Hyggelig med svar! Ser fram til tiden fremover med bilen. Smile
Velkommen. Gleder meg til å se bilen og hilse på eieren etterhvert Smile
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)