Hvordan shiner du?

0 Replies, 1750 Views

Hvordan shiner du bilen din?

Jeg er bitt av detailing basillen og gjør det på følgende måte:

Normal vask:
Prewash med skum i skumkanon, jeg liker og blande Bilt Hamber autofoam og Sonax glansvask i skumkanonen min. Sprøyter på bilen og lar virke i noen minutter før avspyling med HT spyler. Sprøyter også godt med skum på innerskjermer og på innsiden av felgene og spyler.
Så går jeg over med bøttevask, dvs 2 bøtter med gritguard( en for såpevann og en for rent vann til skylling av vaskevott) Jeg vasker ett og ett panel før skylling i rent vann bøtte og så dypp i såpebøtte. Jeg bruker vaskevott av saueull eller Meguires ultimate wash mitt til dette. Jeg vasker også alltid i dørkarmer, under dører osv også på innsiden av tanklokk dør. For tiden foretrekker jeg Chemical guys maxi suds II eller Meguires wash and wax i bøtta. Så blir det nok en gang med avspyling med HT. Etter at all såpe er spylt bort så blir det forsiktig tørk med vaffelmønstret microfiber håndkle. Etter dette så får bilen seg gjerne en runde med en quick detailer om sommeren eller sonax speed wax om vinteren, bare for og få den lille ekstra blingen og for og tilføre litt ekstra beskyttelse. Dette bare sprayes på og tørkes bort med en gang med en miccrofiber klut.

[Bilde: DSC00401.jpg]

[Bilde: DSC00407.jpg]

[Bilde: DSC00410.jpg]

[Bilde: 118-1.jpg]

[Bilde: 094-1.jpg]

[Bilde: 270.jpg]

[Bilde: 012-1.jpg]

[Bilde: 026.jpg]

[Bilde: IMG_0112.jpg]

[Bilde: IMG_0111.jpg]




Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)