Fersk Abarth 500 eier

25 Replies, 47775 Views

Heisann! 

Jeg heter Fredrik, og har nylig forhandlet meg frem til en av mine drømmebiler. En Abarth 500 2011 Modell.
Tror forhandler var litt i sjokk da jeg tok innbytte I en 2016 modell E-golf med alt utstyr mot herligheten. Men er man bilglad, så holder ikke en E-golf.. 

Litt om meg:
26 år, bosatt på Askøy 20 minutter fra Bergen, bor sammen med kjæresten min og to energiske hunder av rasen Australsk Kelpie.  
Hobby er bil og vil alltid være bil. 
Fra jeg var 16 til nå har jeg eid 26 biler, alle har vært tyske eller svenske. Har alltid likt Abarth så lenge jeg kan huske. Nå når jeg eier en forstår jeg ikke hvorfor jeg har brukt 10 år på å skaffe meg en!

Hver eneste gang jeg går enten til eller fra bilen ser jeg like dum ut med ett bredt glis om munnen, og lyden når jeg vrir nøkkelen er så deilig at jeg hver eneste gang tar ned vinduet (uansett vær) under oppstart!  Angel

Jeg har en del planer I hodet mitt som å oppgradere stereoanlegget og dab Radio med navigasjon, ellers har jeg sett litt på GoPedal og lurer på om noen har erfaringer med disse? Ellers blir det å holde bilen best mulig, og forhåpentligvis ta del i treff rundt om i landet. 

Skulle du være så heldig å få ett glimt av bilen min på en parkeringsplass eller ett kjøpesenter eller ett eller annet, ikke nøl med å slå av en liten prat. 

Noen som har anbefalinger til oppgradering av høytalerne i bilen? Eller andre "mods" som er verdt pengene? 
Får ikke lastet opp bilde, filen er for stor? Noen som vet hvordan jeg får løst dette? 

Vi sees på vegen ?

Hei og velkommen! 

Har samme følelse som deg hver gang jeg fyrer min også. Kjører alltid med gløtt på glasset og radioen av  Blush

Mods jeg absolutt anbefaler er short shift. Helt annen kjøreopplevelse med det! 

Av DAB+ monterte jeg Tiny Audio C10. Ganske enkelt og montere, å du får bare en liten trådløs kontroll. 


Vi sees garantert langs vegen! 


Her har du link til hvordan du laster opp bilder: http://www.abarthisti.no/forum/showthread.php?tid=346
Velkommen
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Takk for svar! Hvilken short shift kan anbefales? Har du link til side? ☺️ får fremdeles ikke lastet opp bilde.. Hmm får se når jeg kommer hjem fra jobb
Velkommen skal du være Fredrik. Greit å få inn noen medlemmer fra Bergensområdet også. Jeg stiller som regel som eneste Abarth på de fleste arrangementer rundt her. Jeg har hektet meg på Alfa klubben for å få andre italienere å leke med. Vi har pizzamøte på Fanatorget den siste onsdag i måneden kl 19 og ellers arrangeres det kjøreturer og grilling rett som det er.

2 grupper jeg vil anbefale deg å melde deg inn i er Klubb Alfa Romeo Norge - avd. Hordaland, Bergen og Cars & Coffee Bergen. Jeg står selv i spissen for Cars & Coffe. Neste treff der er førstkommende søndag kl 11 på ER-AN vegkro på Søfteland.

Ellers reiser jeg ett par tre ganger i året over fjellet for treff på Østlandet og vil gjerne ha selskap over fjellet. Neste er Italiensk Dag på Vålerbanen 19. august. der stiller som regel Abarthisti mannsterke. Håper å treffe deg i trafikken Smile Se etter en Rosso Corsa Tributo Ferrari med skiltnr BADWOLF Big Grin

Liker du forumet oppfordrer jeg deg til å melde deg inn i klubben. Les mer her http://www.abarthisti.no/forum/showthrea...99#pid4699

Grunnen til at lenken til Mikaelø ikke fungerer er at det er en egen seksjon på forumet for medlemmer som defineres som Aktiv. Det skal noen innlegg på forumet til før jeg flytter medlemmer over der. Har ordnet det nå
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Takk for svar! Ja skal holde utkikk jeg. Har vel allerede holdt utkikk I flere år hehe. 
Ja får se om jeg ikke får slengt meg på noen treff osv. 
Er det noen som har erfaring fra 500madness.com? Eller andre gode sider som kan anbefales?
mBli veldig dyrt fra Madness siden de er i USA og selv importerer mye av det de selger fra Europa, er heller ikke alt de har som passer euro spec 500.

tmcmotorsport.com bruker de fleste her
blackparts.it har mye
karbon har https://www.koshigroup.com
ms-r.co.uk har en del stilige greier.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Takk for svar!
Ser på tmc siden at de selger sånn "bundle" med ECU, powerpedal og autoflash, er dette noe bra? Og mest av alt verdt det?
Powergo pedal er bortkastet IMHO. Manipulerer bare gasspedalen slik som sportknappen gjør, hvis den er en del av pakken uten at den gjør det dyrere så go ahead, men er det billigere å kutte den ut så ville jeg gjort det. Autoflash er for biler med MTA automatkassen, Har du den er det vel verdt det. Jeg har ECU og autoflash fra TMC på min
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 04-08-2017, 16:51 av Cyberdog.)



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)