Update:
-Stereo på plass, kunne ikke vært mer fornøyd !
-Lykter ankommet
-Filter på vei
Så.... det var gjerne ikke så rart at bilen virket høy som ett hus. Følte jeg aldri helt ble komfortabel med at bilen var svært høy bak så tok en runde under bilen for å lese av nummer på fjærer og fant ut at verkstedet i Stavanger som skulle montere eibach pro kit og de originale demperne hadde klart, hold dere fast, å montere framfjærer bak og bakfjærer foran.
Man skulle jo tro at dette ikke skulle være mulig, men det hadde de altså fått til. En telefonsamtale, lånebil og 3 timer på verksted og plutselig så bilen helt korrekt og perfekt ut.
(Dette innlegget blei sist endra: 23-03-2017, 18:04 av phantom.)
Man kan bli skikkelig overrasket fra tid til annen - Murphy's lov ligger alltid på lur
Regner med at det ble DAB+ stereo, hva slags merke?
Håper Abarth'en ble bra med fjærer på rett plass ..
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Det er bare å nappe til litt slik at gummien du ser slipper taket. Bare pass på å dra rett opp slik at festet ikke knekker. Det er spesielt viktig å ikke skade den bakre som er en integrert del av innsugsmanifolden.
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
Det er et tilsvarende feste på motordekslet til AGP'en, gummimuffen er svært trang og må presses (nappes) opp ca. 15 mm før den slipper taket.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Tusen takk for tilbakemeldinger!
De bakre slapp taket svært lett, regner med det dekselet da har vært av en del ganger før. Hva er konsekvens av å knekke disse, annet enn at det naturligvis blir noe vanskelig å få på dette igjen dersom noen ønsker å bytte tilbake til originalt luftfilter ?
Skal jo på med GTT sitt innsug å regner med hele dekselet havner bakerst i garasjen ett sted uansett.
Om du knekker den bakre ved roten så har du et hull i manifolden som ikke er så kult
Been there, done that... Det har visstnok noen andre på det britiske forumet fått til også. Godt det finnes varmebestandig epoxy.
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
(Dette innlegget blei sist endra: 27-03-2017, 13:50 av aBarTh.)
Når du skal løfte den ut så legg begge hendenes tommelfingre over renna under vinduet og løft med fingrene på begge sider av dekselets bakkant. Den foran er det bare å løfte rett opp
Cyberdog
2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C
Minner om mye tøffe T-skjorter i vår
T-skjorteshop