Nurburgring tur 1.mai helgen

13 Replies, 7838 Views

Vi er en gjeng som reiser til ringen 27.April for kjøring den helgen. Vi er i alle fall 2 med Abarth 500 essesse som stiller. Det blir kjøring fred-lørd-sønd-mand. Noen reiser ned fredag til søndag, hvis feriedagene ikke strekker til. Det er ledig både på båt og hotel Dorint (ved GP banen) ennå.
Hadde vært kjekt å se flere Abarth i fri utfoldelse på banen  

Bright_idea
Jeg begynner også bli litt fristet til å prøve ut ringen, men april er nok litt for tidlig for meg.
Hvordan er kjøreruten? Fra Rogaland via Kristiansand til Danmark og Tyskland?
Håper på en fyldig rapport, med bilder, etter turen Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(14-03-2017, 22:25 )nosern Skreiv: Jeg begynner også bli litt fristet til å prøve ut ringen, men april er nok litt for tidlig for meg.
Hvordan er kjøreruten? Fra Rogaland via Kristiansand til Danmark og Tyskland?
Håper på en fyldig rapport, med bilder, etter turen Smile

Hei, vi kjører fra Rogaland ja, morgenbåt fra Kr.sand, og ned til Hamburg samme dag. På fredagen starter vi relativt tidlig for å nå ettermiddagskjøring noen runder på fredags kveld.
Så blir det kjøring lørd,sønd og hele mandag. Bilder kommer ja??
Har prøvet ringen , det er bare noget man skal prøve god fornøjelse

https://www.youtube.com/watch?v=pNeN0SwHtkI

https://www.youtube.com/watch?v=OzLooc4n0_Q&t=52s
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
(Dette innlegget blei sist endra: 15-03-2017, 21:30 av 124grandeabarth.)
Ja, jeg skal også.ned den samme.helgen med min esseesse. ?? Har ikke introdusert meg ennå. Kommer senere.
Hvordan var turen, og kjøringen på ringen?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
   
Litt vått på vei nedover. Her representert med abbie.
2500km på 7 dager. Snittforbruk inkludert banekjøring på 0.98. Hehe.  Ingen problemer med hverken italienerne eller riskokerne vi drog med oss. På den første etappen hadde vi økonomirally, hvor en mr2 ble taperen og måtte fylle tanken først, for deretter å spandere første runde i baren på kvelden. 

Det ble mange gode runder på lørdagen, dog masse innkommende trafikk av folkebilene 911gt3 Ferrari gtr og lignende. Søndagen ble banen stengt 2 ganger på grunn av ulykker, men den kjekkeste dagen vil jeg nesten si mandag, når der striregnet og vi hadde hele banen for oss selv.

Kun ett bilde, siden alle andre er for store for siden. Ser hva jeg klarer en annen dag.

Mange gode minner, og der blir garantert planlagt en ny tur i 2018.
Hei Albert. Hørtes ut som en flott tur nedover. Vi har en egen Abarthisti Photobucket konto som kan benyttes når man skal ha ut store bilder eller mange bilder. Så slipper jeg oppgradere webhotellet Smile

Les mer her: http://www.abarthisti.no/forum/showthread.php?tid=346
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Flottings, Cyberdog. Skal se hva jeg får til på hjemmepc :-)
Ah, det har jeg lyst til i 2018! Er i skrivende stund på vei til autoslalom i Haugesund. Ikke he-elt samme schvungen som Ringen, men man tar hva man får...Smile
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger



Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)