Tilbake igjen med 500 Abarth

9 Replies, 42013 Views

Da ble lysten etter en Abarth for stor igjen.

Har tidligere bla. hatt en AGP, og en Fiat 500S (som jeg hadde tråd om på forumet).

Forrige bil var en helt flott Mazda 3, men så ble da ønsket om Abarth for stort igjen og bilen ble solgt raskt (nesten for raskt). Trålte deretter finn i noen dager etter en brukende Abarth, og blant de alternativene som var tilgjengelig falt valget på en 2012 mod med lav kmstand.

Kastet meg på flyet østover og returnerte vestover med ny bil.

Nå er det riktignok noen småting jeg ønsker å endre på bilen, så kommer noen oppdateringer relativt raskt

Førsteinntrykket er at jeg er godt fornøyd og bilgleden lever i beste velgående.

Her er et bilde av bilen slik den står idag, så oppdaterer jeg etterhvert som endringer blir utført.
[Bilde: IMG_4326_zpsx9mo0q5m.jpg]
(Dette innlegget blei sist endra: 05-02-2017, 19:38 av phantom.)
Velkommen tilbake med en Abarth phantom!
Husker både Fiat'en og spesielt AGP'en din.
Lykke til med ny Abarth!
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Den så jo fin ut-grattis Smile
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
(Dette innlegget blei sist endra: 05-02-2017, 20:28 av Pålly.)
Flott bil, men den skulle fått på 18" tommerne igjen De var kantkjørte og fæle de som sto på den, men ett sett nye hadde gjort seg. Velkommen tilbake med Abarth i garasjen

[Bilde: 26_1459507821_xl.jpg]
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Folien ryker nok av og forhåpentligvis uten noe skille i lakken. Er stor fan av Grigio Campovolo. Så ender nok bilen opp litt høyere enn den er nå.

18" ser svært bra ut, så det får bli vurdert i fremtiden.

Må nok og få gjort noe med lyden i bilen, er det noen som har erfaringer med dette ? Vil en forsterker, ny headunit eller nye høyttallere være beste stedet å starte ?

Takk for alle tilbakemeldinger Smile
Velkommen tilbage flot Abarth
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Update: Bilen har nå fått seg en polering og folie er fjernet.
Eibach Pro-Kit i hus.

[Bilde: IMG_4337%201_zpsqwxh3tuv.jpg]
Den ble jo riktig så fin og anonym. 
Ble veldig misunnelig på kjøreforholdene, ser riktig så vårlig ut Smile 
Her er det hålkeføre, sur vind og -8 grader, men Abarthviruset ble plutselig veldig aktivt ..
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(09-02-2017, 17:15 )nosern Skreiv: Den ble jo riktig så fin og anonym. 
Ble veldig misunnelig på kjøreforholdene, ser riktig så vårlig ut Smile 
Her er det hålkeføre, sur vind og -8 grader, men Abarthviruset ble plutselig veldig aktivt ..

Greit å gå back to basic før man gjør noe med utseende Smile

Kaldt i vest, men ellers veldig fine kjøreforhold.

Neste steg er å heve bilen noe, samt gjøre noe med stereoen. Usikker på om rett retning er Headunit, amp eller høyttalere først. Noen som har erfaring ?
(Dette innlegget blei sist endra: 09-02-2017, 21:49 av phantom.)
Hvilke høytalere er det som står i da? I min var det Interscope, jeg var ikke veldig fornøyd med de.
Jeg ville byttet headunit, satt i en forsterker og en sub. Da får du mye mer fylde med en gang. Den sub`n under passasjerstolen er ikke mye å skryte av slik som det var i min bil i alle fall.
Hvis du er misfornøyd med frontsettet er det kanskje lurt å bytte de og headunit først.
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)