DDT (DrivingDayTelemark)

8 Replies, 5697 Views

Heisann folkens

Lufter stemningen for en Driving Day i Telemarks flotte natur med plenty Abarthveier.
Jeg foreslår oppmøte i Skien, f.eks ved brannstasjonen. Vi kjører oppover idylliske og morsomme veier langs Telemarkskanalen. Ulefoss-Vrangfoss sluser-Lunde(se Troll-bilen?)-Kilen-Fjågesund, videre over Fjågesundheia har familien min et gammelt bruk hvor vi kan ta kaffepause og eventuelt ta med engangsgriller og mat(vi har også en grill der), der er det også et utsiktspunkt med fantastisk utsikt over kanalen hvis noen er gode med kamera. Dette er også halvveis på turen som da vil gå videre over til Grova og nedover til Drangedal(forbi kåken til Sputnik!!) og ned til Kilebygda og da Skien igjen. I rein kjøring er dette en runde på 3t og 18min ifølge google maps. Og som sagt er det masse morsomme veier og vi kan legge til eller fjerne stopp på veien etter ønske.

Er det noe stemning for dette??
Jeg foreslår lørdag 11. juni?
Oppmøte kl 10.

Reiserute

Hilsen Steinar
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
(Dette innlegget blei sist endra: 01-03-2016, 21:33 av Pålly.)
Bra tiltak Pålly!  Jeg er med Smile  
For de "ikke lokalkjente" kan vi godt ta oppmøte på Shell på Rugtvedt, E-18, første rundkjøring sør for Grenlandsbrua.  Og ja, de har 98 Oktan Smile
En annen mulighet hvis man kommer nordfra (Oslo, Drammen, ferjen Moss-Horten) er å ta av på Grelland (ved Holmestrand), rett etter restauranten over E18, og følge skiltingen til Skien. 
Her er det også en del fine "Abarth" strekninger før man kommer til Skien, så man kan tjuvstarte litt med skikkelig kjøregleden før man kommer på Telemarksveiene.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Godt initiativ. Tror dessverre jeg må melde avbud da det blir litt mye kjøring frem og tilbake over fjellet Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Det skjønner jeg godt Cyber'n Wink
Litt info om trollbilen i Lunde
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Morro at du er med Nosern.
Noen fler?
Det er fullt mulig å ta med kone/kjæreste eller begge deler Wink
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Kjørte halve denne runden igår i strålende sol, det er skikkelig flott. Kan få tatt masse fine bilder av bilene på denne turen Smile
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Nå nærmer juni seg med stormskritt. Prøver å fiske litt etter om det er noe interesse for dette prosjektet?
Hadde det ikke vært hyggelig med en tur? Smile
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Kjenner deler av veiene, fra Skien - Ulefoss - til Hogga sluser. Disse er bra.
Selv blir det nok besøk på Rudskogen og NM-runden der.

God tur !
(23-05-2016, 21:41 )Pålly Skreiv: Nå nærmer juni seg med stormskritt. Prøver å fiske litt etter om det er noe interesse for dette prosjektet?
Hadde det ikke vært hyggelig med en tur? Smile

Heisan

Prisverdig tiltak. Skulle mer enn gjerne ha vært med her, men undertegnede er dessverre bundet opp i familietragedie som lå på kalenderen allerede i februar...
God tur Smile
Vincenzo Holtani
ABARTH 595 Competizione, 
Rosso Cordolo
180hp



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)