P.A.P.E. (Pållys Abarth Punto Evo)

64 Replies, 41858 Views

Igår kveld var undertegnede og Nosern en tur til Sem for å hente den siste pappabilen i familien. Første turen hjem gikk veldig fint og bilen virket veldig tight og fin å kjøre. Jeg var strålende fornøyd.
Ikke lenge etterpå byttet jeg til vinterdekk og skulle ut å fylle på luft i dekka, jaggu klarte jeg å få en asfaltkant på innsiden av dekket som reiv hull i dekket. Typisk min flaks og murphys lov og alt det der. 
Så nå må jeg skynde med ned på et dekkverksted etterpå for å bruke masse penger jeg ikke har....men men..morro med Abarth lell.
Tusen takk Nosern for transport, gøy å ha deg med på hentetur. 
Kommer nok mer info og bilder etterhvert.


Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)
   
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
GRATULERER!
Mange av oss vet hvordan Skorpionviruset herjer vinterstid når Abarth'en står innelåst i garasjen. Når det dukket opp muligheten for å hente en ny Abarth Punto slo viruset seg helt vrangt og det var ingen annen mulighet enn å bli med. Bare gøy med Abarthturer!
Morsom bil å kjøre og spesielt de standard Abarth setene overrasket meg positivt. Det var forskjell på en standard Abarth og en Abarth SS, heldigvis Smile, men fremdeles mye kjøreglede her også.
Og det var kanskje en del som lurte når jeg svingte av på alle avkjøringene langs motorveien, en gang gjennom rundkjøringen og så innpå motorveien igjen Smile Rart med kjøregleden som vekkes til live når man havner bak rattet i en Abarth Smile

Her er PAPE'en klar til avreise, og Nosern tar gledelig første etappe Smile

[Bilde: sem_des15.jpg]

PS: Pålly: husk å oppdatere signaturen din DS
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Gratulerer så mye Pålly, hyggelig at Nosern får selskap i Punto klubben på treffene. Bestill deg en TMC boks så kjører han ikke fra deg heller ?
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Nissen står og lurer på om han skal bytte ut sleden og bli en Abarthisti...


Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)
   
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
(30-12-2015, 22:03 )Pålly Skreiv: Nissen står og lurer på om han skal bytte ut sleden og bli en Abarthisti...

Så det var derfor han aldri kom ut til Langesundsområde, han kom seg vel aldri ut av den garasjen igjen Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Hadde en liten vårvask av EVO`n idag....er desverre ikke spes imponert over tilstanden på lakken. Denne trenger seriøs detailer-loving. Usikker på om dette er prosjekt for meg eller om jeg skal prøve å sette det bort. Hvis noen kan anbefale en bedrift eller person i Telemark så bare si ifra. Blir nok også en oljebehandling av understellet snart Smile


Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)
   
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Har bestillt time til uka for smartrepair hos Multiassistanse i Skien. De skal fikse litt lakkskader, steinsprut osv...gleder meg til å se resultatet etterpå Smile
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Det ble jammen rubbing og polering osv også der....får ikke hentet gliset før i mårra, nå er jeg veldig spent.
Føler meg ganske så lat som setter bort jobben, men tror nok resultatet blir bedre også enn om jeg skulle styra med det sjøl. Jeg er desverre ikke noe detailer-hode.
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Tøft! Håper du blir fornøyd med resultatet.
Har du lyst på en luftetur ta gjerne en tur utom kysten, vil gjerne se den i skikkelig "vår"lys.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 21-04-2016, 15:58 av nosern.)
Da fikk jeg fikk jeg endelig bilen tilbake. Flere hakk klarere i fargen, og myk og god å ta på...hehe...så nå er jeg spent på hvor lenge det holder seg fint da.
Reparasjonene av lakkskadene har også blitt veldig bra, man kan se de hvis man går helt innpå, men det er vel omtrent umulig å unngå med mindre man hellakkerer.
Er iallfall kjempefornøyd etter førsteinntrykket.
Tar gjerne en tur ut mot havet en dag Nosern, hyggelig det.


Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)
   
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)