Jeg har sett på forskjellige løsninger for innsug fra TMC, GTT og BMC og har endt opp med at spesielt OTA fra BMC ser ut til å være et bra produkt med gode tester og skussmål fra blant annet Abarthistier og Ford folk (både på hk, NM og lyd). Jeg har tro på "trompetfasongen" og det faktum at det er innkapslet i karbon som er kjent for å har god varmeisolasjonsevne. At Abarth har valgt OTA på 695 Biposto bør jo være positivt.
Fra bilder jeg ser der dette er montert så har samtlige montert pop-off filter da det ikke ser ut til å være mulig å beholde den originale resirkuleringen tilbake til turboen. Jeg har ingen erfaring med slike filter på denne ventilen, men i mitt hode så tenker jeg at det kan bidra til mer forsinkelse i turboen om man ventilerer ut til luft. Jeg er stor fan av lyden på et bra innsug, men ikke nødvendigvis like begeistret for pop-off.
Setter pris på om folk kan dele erfaringer med OTA-innsuget (eller andre varianter) og hvilken effekt eventuelle pop-off filtere har hatt. Hvor mye lyd hører man egentlig i kupeen? Bidrar pop-off til nevneverdig forsinkelse? Lager det poffelyd på lavt turbotrykk eller kun når det lades for fullt?
Fra bilder jeg ser der dette er montert så har samtlige montert pop-off filter da det ikke ser ut til å være mulig å beholde den originale resirkuleringen tilbake til turboen. Jeg har ingen erfaring med slike filter på denne ventilen, men i mitt hode så tenker jeg at det kan bidra til mer forsinkelse i turboen om man ventilerer ut til luft. Jeg er stor fan av lyden på et bra innsug, men ikke nødvendigvis like begeistret for pop-off.
Setter pris på om folk kan dele erfaringer med OTA-innsuget (eller andre varianter) og hvilken effekt eventuelle pop-off filtere har hatt. Hvor mye lyd hører man egentlig i kupeen? Bidrar pop-off til nevneverdig forsinkelse? Lager det poffelyd på lavt turbotrykk eller kun når det lades for fullt?
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger