Shining av Ritmo Abarth

13 Replies, 7754 Views

Hei

Som dere vet har jeg nylig kjøpt en 1984 Ritmo Abarth 130TC, den er i veldig god stand, men tidligere eier har nok ikke lagt sjelen sin i den ytre finishen. Jeg har i første omgang valgt å shine bilen selv, både fordi jeg synes det er morro og for å bli kjent med hele bilens overflate og kriker og kroker.

Jeg har brukt Autoglym produkter og må si meg veldig fornøyd med resultatet. På etterbildene har jeg gjennomført en vask etter polering av lakk og plast for å få bort overflødig produkt og unaturlig glans på plasten.
Autoglym produker brukt:

-Super Resin Polish, dette er en polish som renser lett samtidig som den polerer, anbefalt bruk én gang pr.år

-Extra Gloss Protection, flytende hardvoks som brukes etter polering, kan brukes etter vask flere ganger i året etter behov

-Bumper&Trim Gel, denne påføres plasten og er kanskje det produktet jeg ble mest imponert av. Her er det tydelig at den renser og gir plenty med fuktighet uten at det blir unaturlig glansfullt

-Instant Tyre Dressing, en fin dekkrens/polish som bare renser uten å etterlate unaturlig glans


Lyktegrillen før og etter
[Bilde: LyktegrillFoslashrampEtter_zps304514ce.jpg]

Speil før og etter
[Bilde: SpeilFoslashrampEtter_zpsb25a6711.jpg]

Bak før og etter
[Bilde: BakFoslashrampEtter_zps7370e3d8.jpg]

Etter shining
[Bilde: IMG_0906_zps84f5afa2.jpg]

Etter shining
[Bilde: IMG_0892_zps29418001.jpg]

Nå mangler bare skilt så jeg kan begynne å kjøre bilen Wink

Mvh John
Fiat Ritmo Abarth 130 TC 1984'
Super flot arbejde
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Ja, nå så den bra ut Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
"Bærre lækkert" som de sa på et julekalender-program litt tilbake.

Du burde vurdere å slå lag med Wreckmaster fra Larkollen.
Han er på detailersclub.no og er Fiat-mann med forkjærlighet for de mindre. Du finner ham på div. Fiatfora også (inkl. dette). Men vet ikke hvor 'aktiv' han er lenger.
Takk for fine tilbakemeldinger Smile

Og takk til Wiggo for tips!
Fiat Ritmo Abarth 130 TC 1984'
Dette ble skikkelig bra, ser frem til å se den på treff etterhvert.
Håper neste runde hos Biltilsynet går bra.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Dette ble skikkelig bra, ser frem til å se den på treff etterhvert.
Håper neste runde hos Biltilsynet går bra.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Så helt kanon ut! Har akkurat fullført samme shining (rens, polish, voks, plast og skinn) på min 500SS i går og må si meg veldig fornøy med resultatet (selv om det ikke var fullt så stor forskjell på før og etter som dinSmile). Fulgte de fleste rådene på detailersclub.

Lykke til hos Biltilsynet om du ikke allerede har fått vært der!
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
Takker!

Bilen ble godkjent idag Smile Jeg fikk byttet ut bremsekraftforsterkerene bak for den på venstre bakhjul hadde satt seg litt i den ene enden. Nå hadde de ikke noe å utsette.

Nå skal jeg bare kose meg med bilen før vinteren kommer Wink

Angående poleringen er jeg i ettertid ikke superfornøyd med hardvoksen, bilen ser stort sett veldig shiny ut, men når solen går ned og lyser på den fra sidevinkel kan jeg se et "Filmlag" som oppleves som et transparent hvitt belegg. Den skulle ikke poleres ut hardt og det har jeg heller ikke gjort, kanskje jeg har hatt på for mye? Noen erfaringer her?
Fiat Ritmo Abarth 130 TC 1984'
(Dette innlegget blei sist endra: 10-09-2014, 19:56 av Mr.Horsepower.)
GRATULERER!
Ser vi grombilen på ID2014 på lørdag?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)