Importere Ritmo Abarth

13 Replies, 12335 Views

Jeg ødela vist litt når jeg skulle fikse så bildet viste i tråden. Legger du det ut igjen.

Gratulerer med knalltøff klassiker.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
La den ved på nytt i siste innlegg. Hvordan får jeg bildene til å vise seg fremfor bare ligge som link?
(09-08-2014, 00:01 )Mr.Horsepower Skreiv: La den ved på nytt i siste innlegg. Hvordan får jeg bildene til å vise seg fremfor bare ligge som link?

Photobucket har en delingsfunksjon og blant flere valg der er IMG. Denne limes inn og vips.

Det kan også gjøres manuelt ved å skrive [img] etterfulgt av direktelinje til bildet og avslutter med [/img]
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Hei

Nå er prosessen med importen ferdig så da kan jeg forklare hvordan det gjøres ved importering av Veteranbil:

Jeg kjøpte bilen i Danmark og der fikk jeg prøveskilt for Danmark, Sverige og Norge for 150DKK på biltilsynet. (Hvis bilen du kjøper har skilt og er registrert kan du kjøre på dem)

Jeg kjørte bilen hjem selv så jeg måtte stoppe i tollen på Svinesund før jeg kjørte inn i Norge, der skulle det betales 25% Moms, jeg måtte fremvise kvittering på kjøpsum og den danske registreringsattesten. De ba ikke om mer og de så ikke på bilen.
Noen dager etter hjemkomst dro jeg til Fredrikstad tollsted og betalte engangsavgiften på 6037kr, denne summen er uansett når det gjelder veteran, vekt og hestekrefter har ikke noe å si.

Deretter må bilen godkjennes på biltilsynet, det kostet 550kr. Her må man huske å bestille tid i god tid, i og med at det er endel papirarbeid for dem med importbiler kan det ikke gjøres på drop-in som i enkelte andre tilfeller. Når bilen blir godkjent kan du ta ut skiltene og de koster 150kr. Veiavgift blir ettersendt pr.post i løpet av 3 uker.

Alt i alt vil jeg si at det var veldig enkelt og ryddig, men husk en viktig ting. Hvis bilen du kjøper er uoriginal må du passe på at alle papirer og godkjenninger er på plass ellers kan det bli veldig vanskelig å få bilen godkjent. Den bør også være typegodkjent i Norge fra før så du slipper å ta den prosessen.

Altså, det som skal taes med i regnestykket er:
25%moms av kjøpesum
Engangsavgift på 6037,-
Kontroll på biltilsynet 550,-
Skilt 150,-

Her er et bilde fra veien hjem, på fergen fra Helsingør til Helsingborg Smile

[Bilde: IMG_0742_zps9eafffc3.jpg]
Fiat Ritmo Abarth 130 TC 1984'



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)