Pirelli Pzero Nero VS Michelin Pilot Sport 3 som natt og dag

2 Replies, 2464 Views

Har byttet fra PZero Nero til Pilot Sport 3 i går, og det var som natt og dag.. PZeroene var harde og stumpe over ujevnheter, sporet som et h***ete og var generelt ukomfortable. Å bytte felt på motorveien var som å bytte togskinner og det var en konstant kamp med rattet for å holde bilen på veien. Jeg trodde årsaken i forskjell mellom vinterhjula og sommerhjula var at jeg hadde 45 profil på vinteren, men tydeligvis ikke.

Med Michelin Pilot Sport 3 er det som om jeg har fått ny bil. Retningsstabil, mykere over ujevnheter og mye mer behagelig å kjøre. Dekkstøy er mye mindre også. Beste dekkskiftet jeg har gjort på lenge Smile

Riktignok er Pirelliene 2 år gamle og slitt, men de har vært ubehagelige fra dag 1. Jeg har hele tiden trodd at det var 40 profilen. Hadde dem på den gamle 500n min på 17 tommere også og det var likt der. Men nå vet jeg bedre.

Så mitt tips hvis dere skal bytte dekk på Abarthen: Michelin Pilot Sport 3
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(05-05-2013, 14:36 )Cyberdog Skreiv: Har byttet fra PZero Nero til Pilot Sport 3 i går, og det var som natt og dag.. PZeroene var harde og stumpe over ujevnheter, sporet som et h***ete og var generelt ukomfortable. Å bytte felt på motorveien var som å bytte togskinner og det var en konstant kamp med rattet for å holde bilen på veien. Jeg trodde årsaken i forskjell mellom vinterhjula og sommerhjula var at jeg hadde 45 profil på vinteren, men tydeligvis ikke.

Med Michelin Pilot Sport 3 er det som om jeg har fått ny bil. Retningsstabil, mykere over ujevnheter og mye mer behagelig å kjøre. Dekkstøy er mye mindre også. Beste dekkskiftet jeg har gjort på lenge Smile

Riktignok er Pirelliene 2 år gamle og slitt, men de har vært ubehagelige fra dag 1. Jeg har hele tiden trodd at det var 40 profilen. Hadde dem på den gamle 500n min på 17 tommere også og det var likt der. Men nå vet jeg bedre.

Så mitt tips hvis dere skal bytte dekk på Abarthen: Michelin Pilot Sport 3

Landet riktnok på michelin exalto 2, men det også var en godt step opp...
Vincenzo Holtani
ABARTH 595 Competizione, 
Rosso Cordolo
180hp
(Dette innlegget blei sist endra: 05-05-2013, 17:11 av holtani.)
Da er det ikke noe tvil om hva jeg også bytter til neste gang Smile
Pirelli er liksom det naturlige valget for en Italofil, men beskrivelsene til Cyberdog minner noe om erfaringene med min egen AGP ..
Så får vi bare møte opp på Italiensk Weekend og få litt fortgang i dekkslitasjen Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)