Dekksensor og vinterdekk

3 Replies, 7090 Views

Er det mulig å "skru av" dekksensoren ? Etter jeg bytta til vinterdekk får jeg opp feil, og at dekksensoren ikke er tilgjengelig. Regner med vinterfelgene ikke er kompatible. Eller er det snakk om en re-set for andre dimensjoner ?

Innspill settes pris på Smile
Litt usikker på hva du mener med "dekksensorer". Jeg har bare de mekaniske Abarth sensorene i stedet for ventilhetter, men de følger bare sommerdekkene. Har ingen sensorer på vinterdekkene, og ingen kobling mot bilen.
I manualen er det beskrevet et T.P.M.S. (Tyre Pressure Monitoring System) som sjekker at lufttrykket er innenfor 0.1 bar av foreskrevet verdi, dvs. 2.2 bar. Skal sjekkes ved kalde dekk. Legg til 0.3 bar ved varme dekk, 0.2 bar for "snø"dekk.
Du har kanskje T.P.M.S, kommer feilmelding opp på display'et på dashbordet etter at bilen settes i bevegelse?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 22-10-2012, 22:34 av nosern.)
(22-10-2012, 22:33 )nosern Skreiv: Litt usikker på hva du mener med "dekksensorer". Jeg har bare de mekaniske Abarth sensorene i stedet for ventilhetter, men de følger bare sommerdekkene. Har ingen sensorer på vinterdekkene, og ingen kobling mot bilen.
I manualen er det beskrevet et T.P.M.S. (Tyre Pressure Monitoring System) som sjekker at lufttrykket er innenfor 0.1 bar av foreskrevet verdi, dvs. 2.2 bar. Skal sjekkes ved kalde dekk. Legg til 0.3 bar ved varme dekk, 0.2 bar for "snø"dekk.
Du har kanskje T.P.M.S, kommer feilmelding opp på display'et på dashbordet etter at bilen settes i bevegelse?

Korrekt, kommer feilmelding ved oppstart, noe som "Pressure monitoring not available/functioning"


Du må ha felger som er TPMS kompatible. Det ser ut til å være en trådløs sensor i hver felg og en mottaker ved hver bremseenhet. Ser også ut til at TPMS er standard for 500 Abarth'er i USA, og her er en link til en 500 Abarth brukermanual med litt info om TPMS 500 Abarth User Guide (USA). Cyberdog: Kanskje vi kan ha en kopi på forumet?
Finner ingen informasjon i denne manualen om systemet kan skrues av og på. Manualen sier også at sensorene kan ødelegges ved avbalansering av av dekkene. Finner også flere felger på nettet som sies å være TPMS kompatible.
Finner ingen info om at dette systemet har vært standard på AGP eller APE.
Har du kun tekst på display'et, eller tekst sammen med ikonet som vist i manualen?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 27-10-2012, 08:22 av nosern.)



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)