SPORT knappen til 500A

3 Replies, 3023 Views

Hva gjør denne knappen ??
Har lest flere plasser at den øker antall hk.
Vil det da si at bilen får mer enn 135hk,eller går bilen til "vanlig" med en tammere motor ??
Det å ha knappen av struper bilen. GTT tuning snakket om at den begrenset gassen med 45%. I tillegg blir bilen lettere på rattet. Å slå av sport er som å kvele bilen, og de få gangene min har vært av klarer jeg maks 500 meter.. Den burde hete "må aldri slås av"
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 30-09-2012, 00:16 av Cyberdog.)
Den samme knappen finnes også på AGP'en, en stor knapp midt på dashbordet merket "SPORT BOOST".
Introduksjonen i manualen sier:
"major acceleration readiness and higher effort required on the steering-wheel for a suitable drive control and feeling."
Mer detaljert fra manualen:
"the engines electronic control unit allows, based on the accelerator foot pedals position and for a limited time, to reach maximum pressure level within the supercharger and, as a consequence, to increase the engine torque in respect to the normal achievable value."
Manualen sier også at det kan ta opptil fem sekunder å aktivisere funksjonen fra knappen trykkes inn. I min bil står den, i likhet med Cyberdog sin, alltid på.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 30-09-2012, 16:34 av nosern.)
Var det jeg tenkte meg ja.
Best å ha knappen inne,er jo ikke pent å kværle motoren sin...Big Grin



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)