Ritmo Abarth

56 Replies, 39103 Views

Ser bra ut. Gøy å følge deg i denn tråden. Kunne tenkt meg en strøken 130TC og en 1000 TCR i samlingen jeg Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Takker Smile
1000TCR er tøffe. Hadde en 850 sc en gang, den var gul med Abarth dekaler. Angrer at jeg solgte den ja....

Jeg mangler forstatt hjulbue/kanal listen høyre bak. Rop ut om noen sitter på en slik eller vet om en !!
Tilstand er ikke så nøye, bare at det går an å bruke den. Mangler dessverre denne delen på begge bilene mine....



Måtte lese meg litt opp i Haynes boka.
Ved registerskifte skal sylinder 4 være i tdc. Står bare beskrevet for 75cl modellen.
Gjelder dette også 130tc ??
(Dette innlegget blei sist endra: 24-05-2013, 10:20 av RitmoAbarth.)
Da fikk jeg resten av delene også, trodde jeg....
Glemte visst å bestille bensinfilter.
[Bilde: Ritmotuneupdeler003_zpsa08046fb.jpg]
Eneste som ikke er kommet nu er fordelerlokket og rotorn. Minste pakken tar lengst tid....

Da kommer jeg til å bytte ALT av bremseting, utenom skiver fremme, de så bra ut.
Så det skal ikke stå på bremsene når jeg skal på eu Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 24-05-2013, 14:19 av RitmoAbarth.)
Har vært ute i garasjen og sett litt mere på bilen Smile
Nu funker alt av lys inni, tom klokka funker !! Synd at jeg mangler ekstralyset som skal ligge i hanskerommet.

Fikk byttet plugger,ledninger og k&n filter. Brukte rotoren og fordelerlokk ifra delebilen,dette så bra ut.
Syns at bilen gikk litt dårlig her om dagen, ikke rart, for fordelerlokket bynte å gå i oppløsning.
Men idag ville den ikke starte. Prøvde å starte den for et par dager siden, og da hørte jeg at bensinpumpa bynte å bli kranglete. Den ville liksom ikke starte hver gang jeg turna på nøkkelen.
I dag var det ikke et pip ifra den. Fant til slutt sikringa,men den er ok. Skal prøve å lete litt imorra,og kanskje bytte til reservebil pumpa.
Ellers så funker heller ikke fløyta og bryteren til kupevifta. Bryteren var koblet ifra,så der var det vel noe muffens før jeg fikk bilen. Også her må det sjekkes med delebilen....fint med delebil Wink
(Dette innlegget blei sist endra: 24-05-2013, 23:37 av RitmoAbarth.)
Etter Mekonomen så trenger jeg ei 3 bars bensinpumpe.
Spiller det noen rolle om pumpa er på 3,4 eller 5 bar ?? Siden bilen har trykkregulator.

Pris med bilde Mekonomen.
http://webkat2.mekonomen.se/inetkat/defa...nr=ve56103
Nei, mekonomen sia er ubrukelig, kunne ikke lime inn bensinpumpa her. Søkesia kommer opp hele tiden !!
Er i hvertfall SAMME bilde som på ebay, men da til 1495 kr !!

Pris med bilde ebay.
http://www.ebay.de/itm/Benzinpumpe-Kraft...4374wt_960
Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 30-05-2013, 19:10 av RitmoAbarth.)
Åh nei du, æ e ikke ferdig kjøpt til Abarth'n ennå.....
[Bilde: eksostilRitmoAbarth_zps1b6d2d79.jpg]

Tror denne kommer ifra Italstyle, er Gr.A anlegg og 63,5mm.
Selgeren lovet at den ikke er "for" høylytt, men har et gromt snerr Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 30-05-2013, 21:51 av RitmoAbarth.)
Strøkent Smile Skikkelig fet eksos det der. Gromlyd er viktig Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Skikkelige saker!
Liker utviklingen her, Abarth'en ser ut til å få kyndig pleie :-)
Eksosanlegget ser grooomt ut, håper lyden blir tilsvarende bra :-)
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Joda,håper jeg får den på veien snart.
Blir kanskje å frakte den til klubben neste uke, og da skal det gå unna. Er det som er planen ivhertfall.... Smile



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)