Ritmo Abarth

56 Replies, 39078 Views

Har funnet 15-40 på ebay.

Denne GL 4 oljen du nevnte tidligere, er dette girolje ??
Kanskje burde jeg bytte denne også.
Prøver å finne ut hvilke calipper jeg har. Lucas eller Girling.
Lurer på om jeg har aftermarked calippere, eneste som står på dem er DBA 191996 ??

Er på teilesuche24.de for å finne deler der. Og finnes disse to alternativer.
Min er en 1986 mod.

Noen som vet svar (Holtani Smile ??)

En annen ting. Så at det gikk inn en kabel på caliperen. Har den ABS ??
Bestilte meg Greenstoff klosser, men der var det ikke nevnt noe om ABS mener jeg å huske.

Hos teilesuche24.de står at Lukas er med ABS og uten ABS. Letet hos Mekonomen, med reg nr, og da kom det også Lukas opp. Men det sto ingenting om ABS der. Dette gjelder glidepinneset. Men da har jeg vel ABS på min !! Viste ikke engang at det fantes ABS på disse.
Da bestiller jeg til ABS bremser da Wink

Regner med at det ikke finnes ABS på trommelbremsene bak ....

Oi oi oi.....nu har han vært flink med å handle igjen Wink
Nu er det bare å sette seg tilbake å vente på pakkene.
(Dette innlegget blei sist endra: 08-05-2013, 23:15 av RitmoAbarth.)
(08-05-2013, 18:53 )RitmoAbarth Skreiv: Prøver å finne ut hvilke calipper jeg har. Lucas eller Girling.
Lurer på om jeg har aftermarked calippere, eneste som står på dem er DBA 191996 ??

Er på teilesuche24.de for å finne deler der. Og finnes disse to alternativer.
Min er en 1986 mod.

Noen som vet svar (Holtani Smile ??)

En annen ting. Så at det gikk inn en kabel på caliperen. Har den ABS ??
Bestilte meg Greenstoff klosser, men der var det ikke nevnt noe om ABS mener jeg å huske.

Hos teilesuche24.de står at Lukas er med ABS. Letet hos Mekonomen, med reg nr, og da kom det også Lukas opp. Men det sto ingenting om ABS der. Dette gjelder glidepinneset. Men da har jeg vel ABS på min !! Viste ikke engang at det fantes ABS på disse.
Da bestiller jeg til ABS bremser da Wink

Regner med at det ikke finnes ABS på trommelbremsene bak ....

Oi oi oi.....nu har han vært flink med å handle igjen Wink
Nu er det bare å sette seg tilbake å vente på pakkene.

Mener jeg DBA var det som gikk igjen her...
Ukjent for meg at Abarth ritmo hadde ABS
GL 4 er en spesifikasjon på girolje ja
Vincenzo Holtani
ABARTH 595 Competizione, 
Rosso Cordolo
180hp
OK !!
Hva er denne ledningen til,som går inn på caliperen ?? Slitasjemelder ??
Rart at man fikk et ABS alternativ å velge i, når det gjald calipper på den tyske sia !!
Jeg har nu bestilt for ABS caliper. Det vil si til Lukas caliper....damn, må finne fort ut om det fantes ABS til Ritmo.

Kanskje de brukte nokka ala Uno turbo. Den kom jo som ABS mod. og som AntiSkid med bare "ABS" på forhjulene.
Mener Anti Skid var på MK1. Og dette var jo fra 1985-1989. Rett årstall ihvertfall.....
[Bilde: Ritmocaliper010_zps875110e4.jpg]
[Bilde: Ritmocaliper009_zps48ba86fd.jpg]
(Dette innlegget blei sist endra: 08-05-2013, 23:20 av RitmoAbarth.)
(08-05-2013, 23:10 )RitmoAbarth Skreiv: OK !!
Hva er denne ledningen til,som går inn på caliperen ?? Slitasjemelder ??
Rart at man fikk et ABS alternativ å velge i, når det gjald calipper på den tyske sia !!
Jeg har nu bestilt for ABS caliper. Det vil si til Lukas caliper....damn, må finne fort ut om det fantes ABS til Ritmo.

Kanskje de brukte nokka ala Uno turbo. Den kom jo som ABS mod. og som AntiSkid med bare "ABS" på forhjulene.
Mener Anti Skid var på MK1. Og dette var jo fra 1985-1989. Rett årstall ihvertfall.....
[Bilde: Ritmocaliper010_zps875110e4.jpg]
[Bilde: Ritmocaliper009_zps48ba86fd.jpg]

Slitasje varsler på klossen ja.
Tror dette er en DBA kaliper.
Vincenzo Holtani
ABARTH 595 Competizione, 
Rosso Cordolo
180hp
Ledningen går til en slitasjemelder, en på hver side. Fargekoden på ledningene skal være grå/rød. De skal være koblet til en varsellampe på dashbordet, fargekoden på ledningen inn til dashbordet er rød/sort.
Kan testes ved å ta av ledningen av bremseklossen og legge den til gods, da skal lampen på dashbordet lyse.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Var det jeg regnet med ja. Nu har jeg bestilt overhalingkittet for ABS bremser.....Rolleyes
Må kontakte teilesuche med en gang og få dette omgjort.
Søkte på mekonomen på bremsedeler med reg nr, og da kom det frem at jeg har Lukas bremser. Men på calipern står det DBA.
Samme på den tyske sia, enten Lukas eller Girling. Ingen deler til DBA !!
Men greit, da skal jeg bestille til Lukas uten ABS Big Grin
Glemte helt å spørre om noen her vet om en hjulbuebredder/kanallist bak høyre side.
Mangler denne på begge bilene !! (Men holder med én Smile)
Om noen har et greit frontlykte set, er jeg intressert.
(Dette innlegget blei sist endra: 09-05-2013, 13:30 av RitmoAbarth.)
Da fikk jeg heldigvis omgjord ordren min i tyskland.
Ser ut for at jeg får ordentlig mekkeplass hos veteranklubben her også. Er mye artiger å være ilag med andre, men blir fort mye kaffe og sjiitprat og mekking blir avglemt....Wink
Er en flink karosserimann som er ofte innom der, så kanskje blir det litt fortgang med Abarth'n,slik at jeg får den på veien nu til sommer'n.

Har også bestilt en hel haug med deler, og alt er nu på vei til SE ser det ut som.
Yeahy....en hel bunch med heftige tuneup deler er ankommet Smile
[Bilde: Ritmotuneupdeler001_zps750cf440.jpg]
Da mangler jeg bare fordelerlokk med tilbehør (som er på vei), strammehjul (også på vei), og bensinfilter. Da kan jeg bynne med motoren. Bremseting er også underveis nu.

Fikk tak i hjulbuer bak hos Mekonomen. 2 nye dekk til er også ankommet.
Og så har jeg fått meg plass på veteranklubben. Bare velstand nu.......



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)