[SOLGT] HenrikTA sin A500C Bicolore

82 Replies, 97984 Views

Fint bilde Smile. Måtte tørre veier og sommer komme snart...
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Med faktura for årsavgift betalt og 4 måneder med renter og avdrag siden den ble satt til vinterlagring kan man si at jeg er riiiimelig klar for å få Abarthen ut på veien igjen Smile Etter noen kjøreturer er alle kostnader glemt..

Jeg har ladet opp til ny sesong med innkjøp av kjørehansker:
[Bilde: 94FE8A1C-42B9-4938-8D06-92CA58B01680_zps43nqgslq.jpg]

Planlegger 3 dagers kjøretur fra München ned til Italia og opp igjen i juni med noen bekjente - da kommer de også godt til nytte Smile
Skjønner at det bare er meg igjen uten kjørehandsker her inne nå snart... Må vel ha meg noen jeg også da....
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(22-02-2014, 14:43 )Cyberdog Skreiv: Skjønner at det bare er meg igjen uten kjørehandsker her inne nå snart... Må vel ha meg noen jeg også da....
En Abarthvennlig julenisse sørget for at jeg kan se frem mot ny sesong med et par Abarth kjørehansker ...
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Da er gromvogna ute på veien! Etter 5,5mnd under trekk i en mørk garasje så Abarthen sola igjen..

Turen fra Kongsberg til Drammen måtte selvfølgelig tilbakelegges med taket nede. Jeg logget makstemperaturen til 9 grader på turen hjem - da var det greit med boblejakke, varmeseter og varmeapparat.

Gleder meg til en ny sesong, med mange fine turer!

[Bilde: Abarth2014_zps26d162a8.jpg]
Endelig! Looking good BTW Smile

Misunner dere som kan ha godbilen som sesongleketøy...

Min er trofast traver hele året..

Men gleder meg til å få av skistativet, sette på sommerhjula (som forøvrig skal poleres og vokses i helga. Ta av de gamle stripene, polere opp hele bilen og få på nye røde karbonlook striper og så få på godvoksen klar til Autovia 26. april og Vålerbanen 10-11. mai

Gleder meg til å treffe gjengen igjen.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Lekkerbisken!
Slapp billig unna med vårpussen - grunnlaget var veldig bra fra i fjor.

Kun vask av bil og felger, quick-detailer, behandling av cab, forsegling på felger, rutepuss og behandling av skinninteriøret.

Skulle ønske jeg slapp like billig unna på de 3 andre bilene jeg må stelle hver vår og høst.

Under hjulskift registrerte jeg at alt ser ut som nytt inni hjulhusene - ikke verst på en 3 år gammel bil. Men så har den i min eietid fortsatt til gode å bli kjørt ut av garasjen mens det er vått på asfalten.

Neste på programmet er en liten service på Autovia.
Sommerstemning i Drammen i går!
[Bilde: Abarthapril_zps4e45094a.jpg]
I dag har jeg vært på morgenbesøk hos Autovia for å få sett på caben min. Den lukket seg ikke skikkelig i front, med en symfoni av vindsus som resultat. Jeg tenkte da som vanlig "worst case scenario", og så for meg en dyr reparasjon av caben.

Den gang ei.. Taket ble kalibrert, og alt er nå 100% igjen - måtte kun betale for 30 minutter med arbeid. Det ligger en kampanje inne på bilen, der styringen til taket evt. må byttes - dette blir aktuelt dersom feilen gjenoppstår. Det er tydelig at dette aldri har vært helt riktig kalibrert tidligere, da det nå er mindre støy enn det noen gang har vært i min eiertid. Hell i uhell.
(Dette innlegget blei sist endra: 28-05-2014, 11:59 av HenrikTA.)



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)