Med Abarth 500 på tur.

3 Replies, 3045 Views

Vi er nettopp kommet hjem etter nesten 3 uker på veien i Abarthen. 6592,2 km ble tilbakelagt med ett forbruk på 0,7 på mila. Snittfarten var 77 km/t Smile

[Bilde: 60715409.jpg]på toppen av Stelviopasset

Dere kan se vår reiseblogg på http://kennethogelin.net

Så bemerkelsesverdig få Abarther, selv i hjemlandet. Tilsammen på hele turen kanskje 15stk. Bilen vakte oppsikt hvor enn vi var, ferjekaier, campingplasser osv.

[Bilde: f0c1733e.jpg]

[Bilde: 28211019.jpg]

[Bilde: aa571096.jpg]

[Bilde: 3782fe56.jpg]

[Bilde: 5e7ff0cb.jpg]

Forsøkte å ta en tur på en Abarth forhandler også, men hadde glemt at italienerne tar siesta så jeg ble pent pushet ut igjen like etter at jeg gikk inn....
[Bilde: IMG_0383.jpg]

Måtte selvsagt hilse på Luigi i Eurodisney
[Bilde: 56aa6a27.jpg]

Her er en lykkelig bilentusiast etter besøk i Museo Ferrari
[Bilde: bb8a924c.jpg]

En liten video fra Museet:


Kjøremessig høydepunkt var selvsagt Stelvio selv om vi kom opp litt feil vei.

Her er en video fra fjellpassene (for spesiellt interesserte..)


Og tilslutt stuntshowet i Eurodisney:


Hva har vi lært på turen..
-Ta med eget dasslokk neste gang for det finnes ikke på offentlige toaletter og på toaletter i barer og restauranter hverken i Frankrike eller Italia...
-At TomTom IQ routes av og til gjør noen merkelige valg som for vår del resulterte i en litt Deliverance aktig fjellovergang kalt Passo della Foppa. Skummelt...
-Østeuropeske trailersjåfører vil drepe deg på Autobahn hvis de kan..
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 07-08-2012, 18:11 av Cyberdog.)
Veldig bra! Og ca. 32 mil pr. dag i 500 Abarth'en i tre uker, og du gleder deg vel fremdeles til neste kjøretur ? :-) ? Og bilen gikk som ei klokke hele veien?
Har fulgt dere underveis på reisebloggen, mye bra bilder og vidoer. Likte spesielt bildene fra Ferrari museumet og videoen fra Umbralpass og Stelvio. Selv med noen negative erfaringer kan vel en tur til Abarth's hjemland anbefalles?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Ja jeg gleder meg hver gang jeg ser vogna jeg. Skal til Oslo neste helg på Scandinavian Cal-look Classic 2012 så da blir det noen mil da også. Skal ha bilen på service hos Auto Ital på mandagen.

Bilen har gått som en klokke, og vi har hatt en fantastisk tur. Italia er helt topp, men neste gang blir det korteste vei ned og så litt turer med base rundt Gardasjøen. Vi gapte over litt mye så det ble litt travelt.

Vi kan absolutt anbefale en tur nedover.

C
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Rekorden min på langtur er 0.49 på mila. Oslo- Verdal. Det er med 16" vinterdekk.
Bruker litt mer på sommerdekk pussig nok. Brukte 0,54 siste turen.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)