Hallo fra Administrator

5 Replies, 37825 Views

Navnet er Kenneth, jeg er 37 år ung og bor i Bergen. Til daglig driver jeg med kundeservice hos BKK. Jeg er helfrelst 500 fan og har nettopp solgt min røde Fiat 500 1.2 Sport Crying2

Men sorgen blir kortvarig, jeg har bestilt drømmebilen, en Abarth 500 esseesse i Campovolo grå med alt ekstrautstyret jeg klarte. Blant annet Sabelt Assetto Corse seter i Skinn og Alcantara, Magnetti Marelli Record Monza dual mode eksos og masse annaet snacks. Bilen importeres fra Tyskland og skal være leveringsklar rundt midten av juni hos AutoItal i Oslo

Jeg er også en bilpleieentusaist med klare OCD tendenser når det gjelder vask og pleie av bil. Buffer Detailer

Du finner meg også på en rekke andre forum som f.eks http://www.500fans.com , http://www.abarthisti.co.uk, http://www.norskfiatregister.no, http://www.dolcettidrivers.com/ og http://www.detailersclub.no

Jeg startet Abarthisti Norge da jeg ønsker å komme i kontakt med andre Abarth entusiaster og Abarth eiere i Norge slik at vi kan organisere oss på treff og happenings rundt om.

I år blir det dessverre dårlig med treff på meg på grunn av mangel på bil og ferie som passer, men jeg blir nok å finne på Vårmønstringen i bergen i alle fall, dog uten bil.

For øyeblikket er jeg å finne bak rattet på en hvit rent-a-500 som skal være min frem til Abarthen leveres

På det private plan er jeg samboer med Elin og vi har en Engelsk Bulldog som heter Gustaf som også er medlem her da jeg bruker ham som test Smile

C
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 26-09-2017, 21:58 av Cyberdog.)
Hei Kenneth.

Ser du har en mengde DNA produkter på din Abarth, er du fornøyd/missfornøyd med noe av dette?
Er det noe du mener er bortkastet penger?
  • DNA Front Suspension Arms
  • DNA Front Sway Bar Tie Rods
  • DNA Front Strut bar
  • DNA Front lower chassis brace
  • DNA Rear Adjustable Torison bar
Vh
Ole Henrik
Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning 2++HP - Target 3++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++
Generelt irriterende knirking fra hele bilen etter at det er montert. Polyforinger er noe herk. Ville ikke montert dem hvis jeg visste det jeg vet i dag

Men

DNA Front Suspension Arms. Disse tror jeg er bra, hovedgrunn for montering er at foringene kan byttes uten å bytte hele armene som er en litt stor dyr jobb for en som ikke kan gjøre det selv

DNA Front Sway Bar Tie Rods Disse ser i alle fall bedre ut enn original. Ble egentlig bare byttet for sikerhets skyld
DNA Front Strut bar Denne passer ikke med original luftboks og var hovedgrunnen til at jeg monterte Scara Induction, man må kutte hull i plasten bakl i motorrommet og borre hull til bolter. Selve strut festene ruster som f***
DNA Front lower chassis brace. Ligger altfor lavt, er tatt av igjen da jeg slo nedi overalt med Bilstein på lav setting Tror ikke OMP sine bygde så langt ned. Har kastet denne
DNA Rear Adjustable Torison bar. Denne funker som f, men knirker som en gammel skjeiv dør... Uutholdelig knirking. Hvis du er døv anbefales den, hvis ikke styyr unna! Er også ganske omfattende å montere med borring av hull i tverrliggeren bak etc.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 26-09-2017, 21:57 av Cyberdog.)
Det var inntresangt og lese, noe av dette er jo praktisk for og få stivet opp bilen, spesaielt med mer power....
ps. har du Monza eksos?
Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning 2++HP - Target 3++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++
(Dette innlegget blei sist endra: 26-09-2017, 21:17 av Alfano.)
Ja det er originalt med Monza på Tributoene
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Hei Alfano. Her er mine erfaringer:

Sway bar tie rods - som Cyberdog sier så ser de bra ut. Føler at det er bedre tilbakemeldinger fra styring ved full belastning av framakslingen i sving. Litt vanskelig å kvantifisere uten å prøve standard igjen. Dyrt i forhold til det du (kanskje) får igjen
Lateral subframe tie rods - gjør nok mye av det samme som den tverrgående, men uten at det går på kompromiss med bakkeklaring. Den amerikanske utgaven fikk dette (men billigere type) som standard etter anbefaling fra Dodge SVR teamet. Billig og enkel oppgradering som gir økt følelse ved turn-in og holder bedre hjulvinkler. Har ikke prøv uten etterpå, men vil nok anbefale det.
Rear torsion bar - fantastisk oppgradering som fjerner mesteparten av understyringen. Litt mikkmakk med boring for montering, men eller beint fram. I motsetning til Cyberdog sin så er min helt lydløs. DNA sendte meg en nybtype opphengskuler etter at den feilet EU-kontroll pga slark.

BT
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)