nosern sin Abarth - AGP SuperSport

142 Replies, 127054 Views

Ganske forsinket med vårens oppgraderinger og datoen for vårmønstringen nærmer seg med stormskritt, heldigvis Smile Må vel bare få på "sommerskoene" og skiftet olje, så får jeg heller kose meg med litt oppgraderinger utover sommeren.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 16-04-2016, 07:19 av nosern.)
Ja nå må du få den klar Nosern. Min skal på spa til helga klar til Vårmønstringen i Bergen 5.mai og så over fjellet til Autovia 7. mai.. Har vært på årets første Cars & Coffee med begge babyene


[Bilde: DEA992FB-07C2-4F2A-99A8-64C631114079_zpszglqa1qs.jpg]

Bobla skal få på Abarth eksos på fredag, må jo kombinere litt de to bil-lidenskapene mine.. Legg merke til 4 rør som på Record Monza.

[Bilde: 1cf7b37eb69053c7e9cd9d6f0c401481_zpsiz5cob7c.jpg]
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 16-04-2016, 09:45 av Cyberdog.)
Herlig bilbilde Cyberdog! Nydelig forgrunn og nydelig bakgrunn! To tøffe biler, og blankpolerte som alltid Smile
Ja, med Abarthviruset fremdeles aktivit er det ikke så rart at det smitter litt over på andre kjøyetøy. Lykke til på fredan, håper du blir fornøyd.
Ta det med ro, AGP'en er på plass på vårmønstringen. 
Men deler til planlagte oppgraderinger av luftinntak, motorrom og understellet er fremdeles underveis så det blir nok til kvalitetstid med bilen senere i løpet av sommeren.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Da ble det fine vårværet brukt til å gjøre AGP'en klar for en ny sommer ..
Som fruen påpekte når hun kom hjem "et sikkert vårtegn når Abarth'en har kommet ut av garasjen .." Smile

Klar for å ta av "pyjamasen" fra vinteropplagringen:
[Bilde: agp_pyjamas.jpg]

Overraskende hvor mye fuktighet som hadde blitt samlet opp de siste 2,5 månedene i bilen:
[Bilde: agp_fuktighet.jpg]

Sommerhjulfelgene behandlet med Autobahnvoks og klar for påsetting (med en godlukt som sitter i nesa en god stund etterpå Smile):
[Bilde: sommerhjul_vokset.jpg]

Andre oppgaver som oljeskift, bytte av oljefilter, sjekk av bremseklosser og foringer i bakstillingen stod også på ToDo listen:
[Bilde: agp_oppgaver.jpg]

Byttet olje og oljefilter, bremseklossene var OK, mens bytte av foringene for bakstillingen ble utsatt til sommeren. Må byttes i løpet av sommeren samt vurdere
bytte av bakfjærene også.

Ut i det fine vårværet og klar for oppgavene:
[Bilde: agp_start.jpg]

Tilbake i garasjen etter vårklargjøringen, en vask og kort prøvetur. Hadde nesten glemt hvor gøy dette var, ser frem til ny og lang sommer ..
[Bilde: agp_sommerhjul.jpg]

Da er vi klare for vårtreffet på Autovia Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Fantastisk. Den der er til og med "Tøff i pyjamas" som DeLillos ville sagt. Ser ut som den får veldig godt stell. Tar du noen servicer på bilen eller gjør du det bare selv? Er usikker på om jeg skal bruke penger på verkstedservicer på min eller ikke.
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
(Dette innlegget blei sist endra: 24-04-2016, 07:52 av Pålly.)
Ser bra ut Nosern og et fint vårtegn synes jeg Smile Jeg skal ut og levere min til Rasmussen Auto Spa senere i dag. Må bli klar til sesongen Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Da er alle tre bruksbilene EU godkjente for to nye år, inklusive Abarth'en. Sommeren begynner å komme på "hell" og det ble aldri tid til sommerens Abarthoppgraderinger. De ligger fremdeles godt i garasjen, får håpe på en mild vinter så det blir levelig i garasjen også vinterstid.

Oppgraderingene; nytt SuperSprint innsug som må modifiseres litt før installasjon, bremseklosser, røde kjøle/luftslanger, aluminiumsrør for bytte av et tyngre stålrør til intercooleren, foringer i bakstillingene og nye bremseslanger.

[Bilde: WinterTasks.jpg]

Litt rar løsning på AGP'en ved at det ene innsugningsslangen er integrert i Abarth "pyntedekslet. Dekslet må løsnes og "brekkes" 90 grader for å komme til tennplugger og coil'er. Coilene er montert rett på pluggene, ikke noe effekttap i fordeling av høyspenten i en fordeler her i gården nei Smile
[Bilde: plugger.jpg]

Synd, men snart er det parkering av Abarth'en igjen. En Abarthsommer går bare altfor fort for en Abarthisti!  (På med vinterdekk og lure seg til et par turer vinterstid også ..)
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Tak for dejlig info
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Klargjort for vinterlagring - på gjensyn til våren for mer kvalitetstid, turer og treff.

[Bilde: AGPss-garasje-small16.JPG]
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Som en bjørn i dvale Wink
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)