Igang med oppgraderingene for 2013:
Bremsesystem: Byttet til flytende Abarth Punto EVO SS bremseskiver, samme dimensjoner men vektreduksjon fra 8 kg til 6.3 kg pr. skive.
Løst med større luftgap i skivene, samt at skivene nå er flytende. Litt spent på om dette egentlig blir noe bedre.
Gjenstår: bytte til Tarox bremseklosser (foran og bak) og røde bremseslanger med stålinnlegg. Første levering av bremseklosser fra TMC var uten "slitefølerene",
ønsker å få disse byttet. Fastlåste styrepinner for bremseklossene stoppet også skifting av klosser, forsøker å få tak i reservepinner før jeg fortsetter.
Stort håp om at bytte av klosser og stålinnlegg i slange skal bedre bremseeffekten
Bilder av bremseskiver, gammel til venstre, ny til høyre:
"Abarth" skvettlapper montert på plastinnerskjemene. Sjekket samtidig understellsbehandlingen under innerskjermene, her var det gjort en skikkelig god jobb.
Høyre bildet over viser innerskjerm med skvettlapp montert. Skikkelig "møkkavær" på testturene i går (snø/slaps), men mye mindre sprut fra dekk på dører og
speil med skvettlapper montert. Bilder av skvettlapp montert på innerskjerm:
Litt innvendig "finish" også, bl.a. ny "holder" rundt girstang:
Da gjenstår å få byttet olje og oljefiler, bytte plastplaten under motorrommet med en metallplate og avslutte bremseklosser/bremseslanger prosjektet.
Hadde litt planer om en oppgradering av eksosanlegg også, men det er nok satt på "vent" til nest år. Må ha noe å se frem til da også
Og så utvendig "polish", men venter spent på våren/varmen først :-)
Bremsesystem: Byttet til flytende Abarth Punto EVO SS bremseskiver, samme dimensjoner men vektreduksjon fra 8 kg til 6.3 kg pr. skive.
Løst med større luftgap i skivene, samt at skivene nå er flytende. Litt spent på om dette egentlig blir noe bedre.
Gjenstår: bytte til Tarox bremseklosser (foran og bak) og røde bremseslanger med stålinnlegg. Første levering av bremseklosser fra TMC var uten "slitefølerene",
ønsker å få disse byttet. Fastlåste styrepinner for bremseklossene stoppet også skifting av klosser, forsøker å få tak i reservepinner før jeg fortsetter.
Stort håp om at bytte av klosser og stålinnlegg i slange skal bedre bremseeffekten
Bilder av bremseskiver, gammel til venstre, ny til høyre:
"Abarth" skvettlapper montert på plastinnerskjemene. Sjekket samtidig understellsbehandlingen under innerskjermene, her var det gjort en skikkelig god jobb.
Høyre bildet over viser innerskjerm med skvettlapp montert. Skikkelig "møkkavær" på testturene i går (snø/slaps), men mye mindre sprut fra dekk på dører og
speil med skvettlapper montert. Bilder av skvettlapp montert på innerskjerm:
Litt innvendig "finish" også, bl.a. ny "holder" rundt girstang:
Da gjenstår å få byttet olje og oljefiler, bytte plastplaten under motorrommet med en metallplate og avslutte bremseklosser/bremseslanger prosjektet.
Hadde litt planer om en oppgradering av eksosanlegg også, men det er nok satt på "vent" til nest år. Må ha noe å se frem til da også
Og så utvendig "polish", men venter spent på våren/varmen først :-)
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 13-04-2013, 14:44 av nosern.)
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.