Treg girstang

12 Replies, 8305 Views

Er ikke så voldsom trafikk her på forumet, men om noen leser dette som har andre abarth-folk bare få tastetrykk unna er det verdt å posteSmile

Jeg har begynt å merke at girstanga på min 08 abarth 500 er treg sideveis.
Merkes spesielt om jeg skal gire fra 2-3 eller fra 5-4. Da jeg ofte rett og slett bommer.
Må hjelpe girstanga. Om jeg drar den fra 1 og ned, så står den der. Går ikke mot høyre liksom.
Har lest at på gamle puntoer var dette også et problem. Og der løste det seg ofte med å smøre vaieroverføringa fra girstanga.

Noen tips?
Jeg har glemt å poste hva som skjedde her. Bilen ble til slutt levert hos Autoital som smurte vaieren. Da ble det bra i noen måneder. Så klikket girene helt. Kun 3 gir ville virke. Det viste seg at vaieren hadde røket. Vips! 6k fattigere.
Men det som bekymrer meg er at nå synes jeg det begynner å bli tregt igjen.. Noen flere som har hatt problemer med dette?
Hei

Jeg har ikke merket noe til dette på min i alle fall 40.000 på klokka til nå

C
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Det blir bare værre og værre.
Det rare er at bilen er ganske normal når den har stått en stund. Så etter 20 minutter merker jeg at girene blir trege. Etter 30 min står stanga der jeg slipper den, om det er over revers eller 5 gir. Fryktelig irriterende.
Ekstra irriterende er det at jeg betalte 7k for å få fikset dette for nøyaktig 1 år siden på Autoital.
Jeg har time hos Autoital i morgen. Så får vi se. Jeg håper dette er noe de fikser for meg uten de alt for store omkostningene. Jeg syns at 1 år , ca 8000km er litt for dårlig.
Kjedelige greier. Merkelig at den blir tregere etter at den er brukt en tid.. Må vel være noe med giroljen dette? Får håpe AutoItal finner ut av det.

Hold oss oppdatert
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Fant denne videoen på Youtube og tilhørende tråd her:

http://www.abarthforum.co.uk/500-abarth/...#msg236524



Ligner dette på ditt problem?

I saken var feilen " Gear Linkage Cables"

K
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Jepp. Dette skjedde til slutt forrige gang. Det er derfor jeg er litt raskere med å levere bilen denne gangen.
Bilen ble som sagt levert tilbake til AutoItal. Der konstanterte de at vaiere igjen var blitt tørre og trege.
De smurte opp alt, og nå fungerer bilen utmerket igjen.
Og de gjorde det gratis. Veldig hyggelig synes jeg da:-)

Men at dette skjer hvert år er jo merkelig. Så mange fiat 500 som kjører rundt i saltsuppa her oppe så må jo noen flere ha samme problem?
Min har begynnt å bli litt treg nå.. Sad Men 7 lapper for å få fikset det??
Abarth 500 Evo RS-S
Bilstein B14 Coilovers
Bremser : Essesse Skiver, Yellowstuff klosser forran, G-Tech skiver og klosser bak
G-tech 5gir drevsats
G-Tech "California" eksos
"Abarth" skvettlapper
Ingen bakseter Big Grin
Nei. De tar bare en time for å smøre opp. Men om den ryker blir det dyrt.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)