Klubb Alfa Romeo inviterer til pinsetreff i Sauda

8 Replies, 3716 Views

Jeg kan love flott natur og svingete veier i heimbygda mi Smile

           


Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)
   
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 09-04-2019, 18:35 av Cyberdog.)
Det ble en flott helg i Sauda med Alfa Romeo klubben.  
Dette arrangementet er nøyaktig det jeg har hatt lyst til å hatt som Abarth Driving Weekend med klubben vår i mange år nå.



De fleste dukket opp fredag kveld og det ble raskt samling i partytelt på campingen, grillene fikk fyr og praten gikk lett. Det dukket til og med opp en Abarth blant alle Alfaene. Pål og dama hadde tatt turen over fjellet.  

Lørdag morgen stilte 23 biler til start på det jeg har døpt Røldalsfjellring Südschleife Smile #røldalsfjellring Ferden gikk FV520 fra Sauda til Røldal, og deretter Rv13 fra Røldal gjennom Suldal til Sand.  På Sand var det Ryfylkedagane med handelsboder og mye liv.  Vi fikk parkere i det nedlagte ferjefeltet inne på området og ble på den måten en del av utstillingen denne dagen.  Etter noen timer egentid på Sand satte vi oss i bilene og kjørte videre over den nye Sandsbroen, her slo lokalguiden til og jeg ledet følget på en fin liten avstikker til Hebnes ferjekai.  En fin svingete rute på ca 30 min hver vei før vi satte kursen innover mot Sauda igjen.  Igjen ble grillene fyrt opp og det ble samling i teltene for noe godt i glasset, mat Concours d´Eleganza og vinlotteri.  GLAen fikk kledelig påført plakat med "Skammekroken" der den sto ensom blant italienerne Wink

Søndag sto Røldalsfjellring Nordschleife for tur.  Turen gikk ut fjorden og mot Ølen og Etne.  I Etne hadde vi lunsj på Fugl Fønix før vi kjørte gamle Åkrafjordvegen opp til Røldal igjen og så Fv520 over Røldalsfjellet motsatt vei.  Her ble det også ett stopp i Sinkgruvene i Allmannajuvet, men dessverre starter sesongen her 22. juni så veien opp til gruvene samt museet og kafeen var stengt.  Noen av bilene tok også her en lokal avstikker og kjørte mot Vanvik og Tengesdal, en vei jeg nesten hadde glemt at var så gøy å kjøre Smile . Været var mye verre søndag og vi tok middag og kveldsamling i Loungen på Sauda Fjord Hotel.


Hvis man er veldig glad i å kjøre er det også mulig å ta med en tur inn i Lysefjorden og opp til Kjerag her, dette legger til en del timer men er vel verdt en utflukt, kanskje som erstatning for Nordsløyfen vi kjørte.

Dessverre var vi ikke så heldige med været, noe søndagsturen spesielt fikk merke.  Men vi lot oss ikke affisere av litt regn, det er jo tross alt vestlandet dette..

Neste år holdes pinsetreffet i Lærdal med bl.a tur på Lærdalsørenring, så sett av pinsen 2020 for det er virkelig verdt en tur Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 19-06-2019, 10:07 av Cyberdog.)
Måtte jo bare være med hehe Big Grin

Blir nok med til neste år også, fantastisk opplegg!


Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)
   
2015 Abarth 595 Competizione
2011 Abarth Punto Evo
"Dette arrangementet er nøyaktig det jeg har hatt lyst til å hatt som Abarth Driving Weekend med klubben vår i mange år nå."
Er vi for få til å få det til? Må vi invitere med andre merker også? Hvorfor har ikke vi et slikt treff?? Hva skal til for å få det til?
Jeg har også veldig lyst til at vi skal få det til Smile
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Nei, vi trenger ikke være mange. Jeg er klar for ett treff for klubben jeg. Kanskje vi kunne gjort noe tidlig i september? Har folk tid og mulighet? Tenker da kanskje en langhelg med ankomst torsdag kveld, kjøring fredag og lørdag og hjem søndag, evt ankomst fredag kveld kjøring llrdag og søndag og hjem etter kjøretur søndag? Innkvartering blir telt, campinghytte eller hotell, alt i en radius på 500 meter.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Jeg hadde iallfall synes det hadde vært veldig gøy? Noen fler som er gira??
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Jeg er klar for et Abarthtreff, og september kan være en veldig godt tidsrom. Er planen vestlandet denne gangen, eller skal vi prøve noe mellom? Abarthgjengen begynner vel å bli ganske spredt så hvor ønsker vi en samling. Kan tenke meg at vi samles i løpet av fredag, kjøredag på lørdag, hyggelig samling på lørdagskvelden, og åpent på søndag.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Kunne godt tenkt meg å gjenta #røldalsfjellring.  Da er det mulighet for alt fra telt til hytte til hotell i umiddelbar nærhet til hverandre.  Det  er 2-6 timer kjøring fra store deler av Sør-Norge.


Dette er turen jeg tenker for lørdagen:.  Sauda-Røldal-Vadla-Sand. Lunsj på Sand og så Sand-Hebnes Ferjekai-Sauda-Tengesdal-Sauda.

   
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 10-07-2019, 12:43 av Cyberdog.)
Synes dette høres supert ut!!! Vi som kommer østfra kan jo prøve å få til en samlet gjeng vestover også. Når vi har opplegget noenlunde klart må det få en egen tråd. Og en post på Facebook-gruppa.
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)