Stell av hvit Avis Rent-A-500

0 Replies, 2872 Views

Mens jeg venter på at Abarthen min skal bli levert fra Tyskland har jeg leid meg en Hvit Fiat 500,
og den var selvsagt ikke holdt etter min standard når det gjelder ren og blank bil.
Jeg har levd med bilen i nesten 1 måned nå og når godværet kom orket jeg ikke mer... Den måtte strammes litt opp.
Etter å ha prøvd å vaske over den på selvvask fant jeg fort ut at den hadde en del inngrodd skit som jeg ikke kom til å få vekk samt null beskyttelse.

OCD er en fin ting så skjærtorsdag ga jeg den en økt med 1 grundig vask, ett stegs polering og 2lag Jetseal 109... Detailer
Blir i alle fall levert fra meg finere enn jeg fikk den denne her..

Fikk ikke tatt noen før bilder, men gikk rett på og dynket bilen i Prickbort mens hjulene fikk Bilberry felgrens.
Bilberry ble hjulpet av diverse børster og bilen skumlagt med en blanding av Snowfoam og Chemical Guys Citrus Wash and Gloss.
Dette løsnet på både synlig og usynlig skit. Bilen så ganske hvit ut før jeg begynte og nabobarna spurte hvorfor jeg skulle vaske den...
De skjønte det etter at skummet ble lagt på Smile

Det rant av litt ja..

[Bilde: IMG_0190.jpg]

[Bilde: IMG_0188.jpg]

[Bilde: IMG_0186.jpg]

[Bilde: IMG_0184.jpg]

[Bilde: IMG_0182.jpg]

[Bilde: IMG_0193.jpg]

[Bilde: IMG_0191.jpg]

[Bilde: IMG_0192.jpg]

Bilen ble så spylt ren, og skumlagt en gang til med samme blanding og vasket med 2 gritguard bøtter og microfiber vaskehanske. I bøtta var det en sterk blanding CG Citrus Wash & Gloss
Det ble også tatt godt i alle døråpninger og en kjapp motorvask.

Etter å ha spylt bilen ren ble den tørket med Chemical Guys Wolly Mammoth tørkehåndkle (min nye favoritt)
Litt Swissvax Clay med ONR som Claylube ble brukt på sidepanelene og det var en del jernstøv som hadde lagt seg på lakken og rustet som måtte bøte med livet.

Jeg teipet så opp på utsatte steder med 3M blå teip og satte i gang med DAS-6 DA'en. Jeg brukte Menzerna sin hvite grove pute med Menzerna Final Finish da jeg følte det tok litt og jeg slapp å gå over 2 ganger.
Siden dette tross alt er en leiebil så gadd jeg ikke gå for mer en ca 50% swirl fjerning, men ønsket i alle fall å rense lakken og få opp glansen før jeg la på LSP.
Etter et par timer med maskinen ble bilen dynket i en blanding av isopropanol og batterivann og tørket av.

Et par bilder av ferdig polert bil:

[Bilde: IMG_0196.jpg]

[Bilde: IMG_0195.jpg]

[Bilde: IMG_0194.jpg]

Deretter gikk jeg over bilen med DA maskinen og Chemical Guys Jetseal 109 på Menzernas gule finishing pute. Dette ble buffet av med Swissvax sin blå poleringsklut og fikk herde i 20 minutter før jeg gjentok prosessen.

Noen biler av ferdig bil:

[Bilde: IMG_0199.jpg]

[Bilde: P4222273.jpg]

[Bilde: P4222272.jpg]

[Bilde: P4222270.jpg]

[Bilde: P4222269.jpg]

[Bilde: P4222268.jpg]


Var en del rare blikk når jeg sa det var en leiebil jeg holdt på med til forbipasserende jeg snakket med. Men nå er nå i alle fall bilen til å leve med frem til jeg kan ta den helt ut på nybilpreppen av 500 Abarth esseessen jeg får i juni. Buffer
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 23-04-2011, 17:54 av Cyberdog.)



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)