Riper og div i lakk

3 Replies, 4682 Views

Hei,

Abarthen får kjørt seg nå om vinteren og jeg har lagt merke til noe steinsprut og noe mindre riper på ene døra blant annet (f ta den som var bortpå bilen å lata som ingenting), så jeg tenker å gi bilen en skikkelig behandling til våren når snøen er borte og veiene er feid for å få bort dette og noe riper eksisterende fra forrige eier, samt gi hele bilen litt ekstra kjærlighet. 

Noen som har noen tips eller erfaringer fra steder eller personer i Oslo/Akershus området som kan dette? Kan lite om akkurat dette med reparering av lakk, så er litt i tvil på om det bare er å levere bilen til Hansen skade og lakk nedi gata eller om jeg skal finne et sted som har et bra rykte, både med tanke på selve jobben og den relativt myke perlemorlakken på abarthen.
Snakker du da om å reparere lakk der ripene er igjennom lakken inn på plast/metall eller korrigering og polering?

Hvis du snakker lakkorrigering/lett våtsliping og polering er det en del meget dyktige folk å finne via detailersclub.no. Sjekk her inne https://www.detailersclub.no/forums/foru...f%C3%B8rt/

Forvent pris fra 5-15.000 alt etter hva du skal ha gjort og hva som skal legges som beskyttelse
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 27-02-2018, 00:51 av Cyberdog.)
(27-02-2018, 00:49 )Cyberdog Skreiv: Snakker du da om å reparere lakk der ripene er igjennom lakken inn på plast/metall eller korrigering og polering?

Hvis du snakker lakkorrigering/lett våtsliping og polering er det en del meget dyktige folk å finne via detailersclub.no.  Sjekk her inne https://www.detailersclub.no/forums/foru...f%C3%B8rt/

Forvent pris fra 5-15.000 alt etter hva du skal ha gjort og hva som skal legges som beskyttelse

Tenker da egentlig på begge deler, både steinsprut og riper som har gått gjennom lakk ned til metall, samt noe som kun er riper i lakk uten at det har gått gjennom.
Riper gjennom bør nok på lakkverksted ala micropaint.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)