Italiensk dag 2018 : Vålerbanen 18-AUG

6 Replies, 6652 Views

Et godt vårtegn når datoen for italiensk dag blir spikret, i år lørdag 18. august. 
Da er det bare å sette av dagen og møte opp. 
Abarthistiklubben pleier å møte opp mannesterke, og gjorde seg også bemerket med mye banekjøringen i fjor.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 25-01-2018, 12:18 av nosern.)
I år blir det nok Gardermoen og SCC på meg og bobla. Sånn er det når ting blir lagt på samme datoer
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Jeg var jo ikke med i fjor, så i år må jeg klare å få det til Smile
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
(25-01-2018, 20:26 )Cyberdog Skreiv: I år blir det nok Gardermoen og SCC på meg og bobla. Sånn er det når ting blir lagt på samme datoer

Synd Cyberdog - men med et begrenset sett med helger må det av og til bli noen harde og tøffe prioriteringer Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(29-01-2018, 22:26 )Pålly Skreiv: Jeg var jo ikke med i fjor, så i år må jeg klare å få det til Smile

Hadde vært hyggelig med flere Punto'er Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Nå nærmer det seg Smile Er dere klare folkens?
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Da er Italiensk Dag 2018 historie og fremmøte ble vel litt begrenset grunnet dårlig værmelding.
Dessverre slo den dårlige værmeldingen også til men det la ingen demper på de mange som
trosset værmeldingen og møtte opp.
Derimot var oppmøte av Abarth'er noe dårlig. En Abarth Punto, en Abarth 500, en Abarth 124, og en Ritmo Abarth. 
I tillegg stilte Autovia med en Abarth 500 og en Abarth 124.

Alfa Romeo parkeringen, alltid godt utvalg av Alfa Romeo'er. I bakgrunnen Maserati og Ferrari parkering:

[Bilde: id18_park_ar.jpg] 
Flere Alfa Romeo'er. Autovia utstillingen i bakgrunnen. Lancia parkeringen til høyre med en Fiat 131 Racing som absolutt bare ville stå sammen med Lancia'ene. Bak til venstre Maserati og Ferrari parkeringen:
[Bilde: id18_park_ar_lancia.jpg]

På andre siden av tribunen hadde vi Abarth og Fiat parkeringen til venstre, og Corsa bilene på resten av plassen:
[Bilde: id18_park_corsa_fiat.jpg]

Noen av Abarth'ene og Fiat'ene:
[Bilde: id18_park_fiat_back.jpg]

Fiat og Abarth rekken fra andre siden, med Corsa bilene klar til start i bakgrunnen:
[Bilde: id18_park_fiat_corsa.jpg]

Flere Fiat'er og Abarth'er:
[Bilde: id18_park_fiat_front.jpg]

Fiat 131 Racing sammen med Lancia'ene. Fiat'en er i godt selskap her Smile
[Bilde: id18_lancia_fiat131.jpg]

Både Abarth 500 og Fiat 128 i Corsa serien:
[Bilde: id18_corsa_500_128.jpg]

En av Fiat X 1/9'ene i Corsa serien:
[Bilde: id18_corsa_x19.jpg]

AGP'en fikk også noen runder i track day'en. Alle rundene i regnvær, første forsøk med mye trafikk, siste forsøk med svært lite trafikk.
Fikk sjansen til å teste ut AGP'ene og fikk flere ukontrollerte slipp både med forhjul og bakhjul. En oppsummering av track-day'en med AGP'en:
[Bilde: GarminLogTrack.jpg]
Ca. 10 grader ved avreise fra Sjusjøen, tilbrakte ca 8 timer på Vålerbanen, kjørte 8 runder i første forsøk og 15 runder i andre forsøk. 
Og hjemturen gikk i rolig tempo.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)