Kjøpt 500 Abarth

12 Replies, 43262 Views

Er nå den lykkelige eier av en hvit 2009 500 Abarth. Bilen er strøken og har lav km.stand, men vet ikke så mye om historikken. Ble hentet i 2014 fra Fana Bilforretning til Skien, hvor jeg nå kjøpte den av en hyggelig bilinteressert kar som solgte den for sin mor. Skal visstnok være tunet opp til 160-170 hk. Hva som er gjort vet jeg ikke, men bilen går som en kule. Bilen står vinterlagret, så jeg får forske litt mer når jeg tar den ut til våren. Et par spørsmål når jeg alt er inne på forumet;
  • hvor anbefales å handle deler/tilbehør? Tenker bl.a. å skaffe meg gulvmatter med logo, skvettlapper og muligens hvit/rødrutet dekorasjon til taket
  • er det oppgradert lydanlegg i Abarth, i forhold til "vanlig" Fiat 500? Ser at noen Fiat 500 har "Interscope" preget inn på interiøret, det står ikke noe slikt preget inn på min
Velkommen!

Eg handlar mykje av delene på Tmcmotorsport.com, Ebay og 500madness.com.
"Interscope" er vell lydpakka til Fiat som eg har forstått det. Hadde dette i min 500 TA, men ikkje i min 500 Abarth. Om det er verdet å kjøpe original Interscope og montere veit eg lite om.
Velkommen
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Velkommen. Alltid gøy med nye forummedlemmer Big Grin

I tillegg til TMC Motorsport er blackparts.It ok å handle slike ting fra. Vår OBS på at 500 Madness er i statene og deres 500 Abarth har annen motor en Euro utgaven så ikke alt passer
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Velkommen! Partsworld.co.uk er også en grei kilde til diverse deler.
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
Mange takk for velkomst og nyttige tips  Shy  Blir nok å bytte radioen til en 1-din Dab-radio. Mener at jeg har sett rammer som passer. Får teste høyttalerne før jeg avgjør om jeg oppgraderer de. Greit med god lyd, selv om det er motorlyden som står i fokus på en slik bil  Big Grin
Velkommen! Og lykke til med ny bil! Alltid hyggelig med nye medlemmer Smile
Er du fra Grenlandsområdet siden bilen ble kjøpt i Skien? 
Skvettlapper kan kjøpes her: Skvettlapper
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Bor i Drammen. Bilen står vinterlagret hos selger i Skien, som har mer lagringsplass enn meg. Skal avhende en veteranbil til våren og frigjøre garasjeplass til Abarthén.
(12-12-2017, 21:27 )Blåmann Skreiv: Mange takk for velkomst og nyttige tips  Shy  Blir nok å bytte radioen til en 1-din Dab-radio. Mener at jeg har sett rammer som passer. Får teste høyttalerne før jeg avgjør om jeg oppgraderer de. Greit med god lyd, selv om det er motorlyden som står i fokus på en slik bil  Big Grin

2 DIN ser bedre ut i bilen.  Blir mye flat svart plast med 1DIN.  Connects2 lager, leter du litt på ebay slipper du å kjøpe pianolakkutgaven også.  Den finnes i matt.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Ligger en ramme til salgs her: http://www.abarthisti.co.uk/classifieds/

Vært der et par uker, så kan sikkert prute litt.

Interscope er ikke kjempeimponerende og selv foretrekker jeg Monza eksosanlegget fremfor stereoanlegget i denne bilenSmile
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
(Dette innlegget blei sist endra: 13-12-2017, 00:28 av aBarTh.)



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)