Quaife Limited Slip Diff

0 Replies, 1415 Views

Er det noen som har fått installert Quaife (eller andre typer) LSD på sin bil? Ble veldig sugen på akkurat dette og føler meg temmelig sikker på at dette blir den beste oppgraderingen jeg kan gjøre med tanke på kjøreegenskaper videre. Det åpenbare er jo å få mer krefter i bakken spesielt i sving, men også rett fram. Andre fordeler er nok det faktum at den også fungerer motsatt under bremsing og øker bremseeffekten på ytterhjulet slik at man kan bremse senere inn mot svinger samt at jeg antar effekten ved "lift off" er at bilen bør ha en bedre tendens til å rotere rundt ytterhjulet og dermed bli enda morsommere med tanke på å fremprovosere overstyring.

Jeg har kjørt en Focus RS med 400hk/500nm en gang med Quaife LSD og det var simpelthen magisk hvordan en forhulstrekker kunne oppføre seg.

Kult om noen har efaring fra Abarth med LSD. Er en del på det britiske forumet som nærmest lovpriser dette. Diffen kommer inn på ca 9000kr, men jeg aner ikke hvor mange timer det regnes for å ta ut girkassen og bytte diffen.
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)