Nybitt Abartheier

8 Replies, 53430 Views

Hei.

Har lenge lett etter den rette bilen for å ha det litt gøy med, og her i høst dukket denne bilen opp på finn. Veien fra Rogaland til Oslo ble veldig kort, og bilen ble kjøpt nærmest på impuls.
Var heldig med været, slik at jeg slapp snø på veien over fjellet. Den kom den påfølgende helgen..

Vel hjemme på Klepp:
   

Med kone og 2 barn og 2 biler fra før, fikk jeg denne inn i husholdningen under påskudd av at junior må lære seg å gire manuelt. Angel  Alle i familien elsker denne bilen, og vi tar ofte og stuer oss inn alle sammen for å kjøre tur med Albert.

Bilen er nok godt kjent for de fleste her på forumet fra før, så det er foreløpig bare å bla seg tilbake i gamle tråder for å finne den igjen.

Dagens oppgradering er nye sommerdekk, Federal 595 rs-r. De blir gode å ha når vi skal til Nürburgring 1. mai helgen.
Gamlebilen min jo Smile Gratulerer Smile

Håper du fikser det skjemmende rusta Assetto Corse frontgitteret som var montert på den sist jeg så den Smile

Tror nok du får det gøy med den på ringen
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(16-03-2017, 13:13 )Cyberdog Skreiv: Gamlebilen min jo Smile  Gratulerer Smile

Håper du fikser det skjemmende rusta Assetto Corse frontgitteret som var montert på den sist jeg så den Smile

Tror nok du får det gøy med den på ringen

Jo takk! Frontgitteret og slepekroken ble sprøytet denne uken. Har i grunnen bare ventet til veisaltet skulle slippe taket før denne oppgraderingen. Har og satt på dempertopper som manglet !!, nye bremseklosser, samt gitt den ny olje, selvfølgelig av typen Selenia. Mitt lokale MECA-verksted insiterte på å få tak i denne oljen for meg :-)
Denne bilen er jo ganske unik i Norge, så jeg skal passe på at den holder seg i toppstrekk.
Velkommen i klubben Albert! Bra at det kommer flere Abarther til StavangerområdetSmile Du jobber ikke tilfeldigvis på Forus? Naboen min nevnte at han hadde sett en grå Abarth der for noen uker siden.

Hadde vært kult å treffes for å sparke i dekk og dra noen skrøner om forskjellige upgrades en kveld dersom det er anledning. Har en bil parkert på Klepp som jeg snart henter ut for våren.

Ringen frister enormt, men det blir kræsj med familieplanene...
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
(Dette innlegget blei sist endra: 16-03-2017, 17:46 av aBarTh.)
Gratulerer, og velkommen Smile godt å høre at den får godt stell Smile
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Velkommen
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Se der ja, gamlebilen til Cyberdog Smile  - hyggelig å høre at den har kommet til et godt hjem.
Velkommen på forumet, og gratulerer med Abarth.
Jeg er vanligvis i Sandnes område en ukes tid på sensommeren, må prøve å få til et nytt treff i sommer. Begynner å bli en del Abarth'er i området. Hadde et mikrotreff med aBarth i 2015, se Microtreff i Sandnes.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(16-03-2017, 17:45 )aBarTh Skreiv: Velkommen i klubben Albert! Bra at det kommer flere Abarther til StavangerområdetSmile Du jobber ikke tilfeldigvis på Forus? Naboen min nevnte at han hadde sett en grå Abarth der for noen uker siden.

Hadde vært kult å treffes for å sparke i dekk og dra noen skrøner om forskjellige upgrades en kveld dersom det er anledning. Har en bil parkert på Klepp som jeg snart henter ut for våren.

Ringen frister enormt, men det blir kræsj med familieplanene...

Jeg jobber på Bryne, så det er nok ikke min som er spottet. Pluss at jeg ikke bruker bilen på de verste regnværsdagene :-)

Treff må vi få til snart. Har også kontakt med Abbie, som også sikkert er klar for litt dekksparking.

Noen som kjenner abarthen ved felleskjøpet på klepp? Den har jeg sett der de siste dagene.
Velkommen Albert, den hvite Abarthen er nok lokal, sikkert noen som jobber der sin.
Hadde vært kjekt med et treff ja, kanskje fått sett en Punto Abarth på nært hold også. Det pleier jo å være sportsvogntreff på Jærhagen hvert år, kanskje noen dukker opp der.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)