Rallyversjonen av Abarth Grande Punto, som AGP S1600 og AGP S2000. AGP S2000 har en firesylinderet DOHC på 1997cc, uten turbo, og dreiemoment på 250 Nm. Det ble bygget 42 av disse bilene i 2007 for WRC serien.
En av disse bilene var med i WRC Rally Norway. Undertegnede ryddet litt i WRC bilder og fant dette bildet fra Rally Norway 2009 på Sjusjøen. En WRC Abarth Grande Punto S2000 kjørt av Jaromir Tarabus fra Tsjekkoslovakia.
AutoItalia har en reportasje om bilen i mars 2017 nummeret. Noen bilder fra bladet:
Motorrommet i en WRC Abarth Grande Punto S2000 er ikke helt slik vi er vant til i våre Abarth Punto'er.
En av disse bilene var med i WRC Rally Norway. Undertegnede ryddet litt i WRC bilder og fant dette bildet fra Rally Norway 2009 på Sjusjøen. En WRC Abarth Grande Punto S2000 kjørt av Jaromir Tarabus fra Tsjekkoslovakia.
AutoItalia har en reportasje om bilen i mars 2017 nummeret. Noen bilder fra bladet:
Motorrommet i en WRC Abarth Grande Punto S2000 er ikke helt slik vi er vant til i våre Abarth Punto'er.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.