Abarth Driving Day 2017

48 Replies, 31619 Views

Det ser ut til at jeg får slengt meg med på tur denne dagen Smile Vi skulle egentlig i konfirmasjon, men jeg har fått innvilget gyldig fravær for å kunne dra på biltur isteden.. Har tydeligvis gjort mye rett i valg av kone?
Medlem #3
(Dette innlegget blei sist endra: 16-04-2017, 19:20 av HenrikTA.)
Helt topp Henrik. Bra kone der ja Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Veldig hyggelig HenrikTA! Et god valg, og pass på å ha et godt vedlikehold Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
"Et god valg, og pass på å ha et godt vedlikehold"
Professor Nosern.

En vis mann.
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Da kom endelig det fine været til østlandet også, og dagen ble bl.a. brukt til gjennomkjøring av en del av ruten, fra Kvelde i Lågendalen til Herre.

Masse fine veistrekninger nedover Lågendalen, her står AGP'en og venter på flere Abarth'er Smile 

[Bilde: test_lagendalen.jpg] 

Ned Lågendalen, gjennom Larvik og utover mot Helgeroa. Årets første softis ble testet i Helgeroa, kan anbefales. Tidlig på sommeren og ganske rolig i Helgeroa, med en
del ledige parkeringsplasser.

[Bilde: test_helgeroa.jpg]

Tilbake fra Helgeroa, via Tvedalen, til Langgangen. En svært morsom Abarth vei. I dag kom jeg omtrent halvveis, hadde kommet inn i en god "svinge"rytme når jeg tok igjen 
en bobil som la en liten demper på resten av veien til Langgangen. Fra Langgangen må vi vel nesten ta turen via Korketrekkeren på vei til Brevik, Stathelle og videre til Herre.

[Bilde: test_korketrekker.jpg] 

Håper på en liten samling av Abarth'er her om et par uker Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Så smuk i Norge
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Gleder meg nosern Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Jeg lurer på å avslutte kjøredagen med Cars & Coffee på Øvrevoll kl 16-18 før hjemreisen over fjellet. Rekker jeg det med dine ruteplaner nosern?
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Det burde gå bra Cyberdog. Regner med at de fleste har hatt en lang dag med vårsleppet på lørdag, så legger opp til litt kortere dag på søndag.
Fremmøte: ca. 8:30, Avreise: ca. 8:45. Helgeroa: ca. 10:15, Softis pause, avreise ca. 10:45, Brevik ca. 11:30.
Pizzalunch på Sjøloftet i Brevik?
Kjøringen kan avsluttes her for de som ønsker en tidlig avreise tilbake mot hovedstaden (ca. 2 timer). For de andre går turen videre ca. 12:15 mot Herre og Drangedal,
på en morsom Abarth vei, med retur til Porsgrunn ca. 14 der kjøringen avsluttes.
Planen var å avslutte i Kragerø, men grunnet stengte tunneler/bro på E18 ved Stathelle blir det en del ekstra kø fra Kragerø til Langgangen på søndag ettermiddager.
Forslaget er derfor at returen fra Drangedal er til Porsgrunn hvor det er relativt lett å komme på E-18 for retur mot hovedstaden (ca. 2 timer).
For de som trenger Abarthbensin er det Shell bensinstasjoner med 98 oktan på både Grelland, Heistad og Stathelle.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 04-05-2017, 20:43 av nosern.)
De som fremdeles ønsker seg mer Abarthveier, kan jeg anbefale å kjøre fra Porsgrunn via Skien, Siljan, Steinsholt og tilbake til Grelland. Regn med litt ekstra tid (ca. 20 min.), men mye mer kjøreglede enn via motorveien.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)