Barneseter...

3 Replies, 3493 Views

Hei alle,

Vurderer å kjøpe en brukt Abarth 500. MEN min bedre halvdel er uhyre skeptisk til at det vil være mulig å sette inn et bakovervendt barnesete i den. Den aktuelle bilen har Sabelt-seter. Har søkt på forumet, men finner ingen tråder om dette. Så, noen som har erfaring med denne problemstillingen?

Mvh

Tothamon
Jeg hadde en BeSafe stol i min, da var det ikke mye plass til noen passasjer foran. BeSafe stolene er nok ganske store, så det finnes garantert noe mindre. Det kommer jo også litt an på lengden på personen som skal sitte foran da. Alternativ er jo å la den andre voksne sitte baki bak sjåføren og ha barnet ved siden av seg.
Min bil hadde standard Abarth-seter, Sabeltene er kanskje en god del større...
I en vanlig Fiat:
https://www.youtube.com/watch?v=e6unCovKM_8
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
(16-08-2016, 21:19 )Tothamon Skreiv: Hei alle,

Vurderer å kjøpe en brukt Abarth 500. MEN min bedre halvdel er uhyre skeptisk til at det vil være mulig å sette inn et bakovervendt barnesete i den. Den aktuelle bilen har Sabelt-seter. Har søkt på forumet, men finner ingen tråder om dette. Så, noen som har erfaring med denne problemstillingen?

Mvh

Tothamon
Litt sent for meg å kommentere denne kanskje, men det er veldig få seter som passer i abarth/Fiat 500, hvertfall i følge fiats og besafes manual. Det er mulig det er fysisk plass, men som sagt veldig få som er anbefalt fra manualene Smile
Abarth 595 Turismo 2015 - Cybex Pallas M-fix, Maxi-cosi Rodifix AirProtect
Jeg har brukt Cybex Sirona roterbart bakovervendt sete. Det gikk helt greit med standard seter, men det er begrenset plass foran. Vil tippe at bakryggen på Sabelt gir omtrent samme plass som standard. Det som er greit med det vendbare er naturligvis at det er enklere å få barnet inn og ut, men i tillegg hag man fordelen at man kan skyve forsetet helt bak når ingen sitter i barnesetet og det er rotert 90 grader.
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)