Blue&me tomtom 2 live

8 Replies, 5971 Views

Lurer på å skaffe en slik til punto`n. Noen som har erfaring med de? Noen som veit hvor det er best å kjøpe de? Hos Fiat-forhandler kostet den over 6000 kr. Det er jo latterlig.
Setter pris på tilbakemeldinger og erfaringer fra dere.
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Passer den fra 500'en?
I så fall har jeg docking og tomtom til salgs.
Hei TorH
Er det denne du har?
http://www.tomtom.com/en_gb/products/you...highlights
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Jeg betalte rundt 4000,- hos Autovia. Er kjempe fornøgd med den ihvertfall!
Kjøpte en "cradle" fra partsworld-uk.com og en TomTom GoLive 1000m fra komplett.no som brukes i min AGP.
Den kobler seg ikke opp mot Blue&Me systemet som den originale Abarth enheten gjør, men fungerer utmerket alikevel. Men AGP har ikke støtte for ny versjon av Blue&Me som APE har. Så du kan sikkert få mer funksjonallitet. Litt mer informasjon i trådene Tråd#1 og Tråd#2 på forumet vårt også Smile

Abarth enheten (fra Magnetti Marelli) viser gateadresse og kjøreretning i kryss på displayet på dashbordet, men dette er en noe "irriterende" funksjon. Den har en utvidet telemetri funksjon som kan brukes bl.a. ved trackdays. Den originale Abarth GPS'en (fra Magnetti Marelli) vises her, AbarthGPS, men kun med gamle kart uten muligheter for kartoppdateringer (ca. 2010).

www.partsworld-uk.com har TomTom 2 enheten TomTomLive2 og med en "cradle" slik at du kan bruke dashbord"porten" på APE:  Cradle+TomTomLine2.

Løs cradle er tilsalgs på eBay; CradleBracket, ser også ut til å komme fra partsworld-uk.com.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(05-01-2016, 21:26 )Pålly Skreiv: Hei TorH
Er det denne du har?
http://www.tomtom.com/en_gb/products/you...highlights

Hei.
Ser mistenkelig lik ut som den du har linket til.
Jeg har brukt min i en twin air 500, og har vært godt fornøyd med denne.
Har ikke tilkoblings mulighet i den nye, hadde ellers beholdt den for videre bruk.
Ikke vært noe problemer med hverken tilkobling og bruk i 500'en.
Baksiden har noen riper, pga den har ligget i "hanskerommet" og glidd litt frem og tilbake, forsiden og skjerm er uten et merke.
Vet ikke hvor i landet du holder til, men er mye på farten, så om det er i nogenlunde avstand kan det være mulighet for å vise frem / teste den i bilen din.

Legger ved en link til finn annonse som jeg har ute på denne, om det er av interesse:

tomtom med docking - fiat 500
Hvordan er det å overta brukte slike med tanke på at den sikkert er registrert på din tomtom-konto på nett osv, er det problemfritt å flytte den over til meg?
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Jeg skrur på gps'en og sjekker om jeg finner noe info om evt bytte av konto / bruker osv.
(06-01-2016, 21:15 )Pålly Skreiv: Hvordan er det å overta brukte slike med tanke på at den sikkert er registrert på din tomtom-konto på nett osv, er det problemfritt å flytte den over til meg?

Etter å ha skrudd på enheten, kom alle spørsmål opp som da den var ny.
Språk, land, bosted osv.
Enheten er helt tom for privat informasjon.
Etter en rask kikk på tomtom sin side og rundt på nett, så ser det ut som at kart og nedlastbart materiale som fotoboks osv følger abonnement og ikke enheten.
Har en konto hos tomtom, men det kommer ikke opp noe info om enheten ved å logge på denne siden.
Sjekk gjerne litt mer rundt dette.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)