Da er olje/oljefilter og pollenfilter byttet. Sistnevnte hadde bare blitt trøkt inn, antagelig av de som tok service sist, og ikke var lokket festet ordentlig på plass så der blåste mesteparten av lufta ut ved beina på passasjersiden...kald luft. Nå er ting på stell, så nå virker antagelig aircon-anlegget en god del bedre også
Nå: Fiat 500e X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo
X: Fiat Punto GT turbo
Bra jobba Pålly! Klar for en ny sesong med ny bil
Første test i morgen, meldt fint vær, så da blir det Abarthveier gjennom deler av indre Telemark og Vestfold.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 30-04-2016, 08:58 av nosern.)
Idag har jeg puslet litt med bilen. Fikk satt på nytt åpent luftfilter fra K&N.
Utrolig hvor mye forskjell luftfilteret utgjør. Merker at turboen har mye mer å jobbe med nå, og det høres også. For det er puster og peser og knegger omtrent...noen vil kanskje synes det blir vel mye "gatebil", bare så dere er advart.
Det er iallfall ingen grunn til å investere i egen pop off eller lignende hvis du setter på et sånt filter.
Jobben var veldig grei, tok ikke lang tid.
Håper det holder seg bra også nå da, at det ikke blir alt for fort skittent f.eks. Er jo ikke noe beskyttelse rundt disse filterne. Det er ikke noe varmeskjold på denne, men det er et rør som frakter kald luft fra bunnen av bilen og opp til filteret.
Det var skikkelig gøy å ut å kjøre etterpå...hehe...
Nå: Fiat 500e X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo
X: Fiat Punto GT turbo
Bilen fusket av og til, mistet all motorkraft når jeg ga gass. Stakk innom Myrland Auto og fikk tatt en feildiagnose. Det viste seg at det var en coil som var dårlig, fikk bestilt en ny til 1500kr. Jobben tok 3 min så det ble heldigvis ikke så dyrt. Topp service hos Myrland. Jeg er glad det ikke var noe mer alvorlig.
Nå: Fiat 500e X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo
X: Fiat Punto GT turbo
Ingen veldig store nyheter...MEN litt småtteri.
Sideskjørtene på bilen hang ikke helt på plass slik at det ble en liten glippe der, de har jeg nå fått hengt på plass slik det burde være.
Ellers så hadde jeg og Nosern en liten Abarth-ettermiddag hvor han ga meg (eller bilen da) en liten understellsbehandling, og vi byttet tennplugger (noe jeg egentlig hadde tenkt å ordne i forbindelse med coil`n som ble byttet) og tok av merkene på bagasjeluka. PUNTO og EVO er nå borte for en mer clean look.
Nå: Fiat 500e X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo
X: Fiat Punto GT turbo