P.A.P.E. (Pållys Abarth Punto Evo)

64 Replies, 42587 Views

(21-02-2017, 19:53 )Pålly Skreiv: Bilen har fått en ny runde med Abarth olje, nytt oljefilter og kupefilter. I tillegg fikk jeg denne lille "oppdateringen" i posten i dag Wink

Se der ja, litt Abarth merker på sikkerhetsselene også. Er de store nok til å passe bra for selene i forsete, eller blir det som i AGP'en at de havner på selene i baksetet?
Og ny frisk olje før Bassano turen er bra Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
idag fikk jeg pakke i posten. EBC GD Sport (Turbogroove) bremseskiver kombinert med EBC Yellowstuff R bremeklosser. Og jeg gleder meg til vi skal sette dem på Nosern!
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
(13-10-2017, 19:18 )Pålly Skreiv: idag fikk jeg pakke i posten. EBC GD Sport (Turbogroove) bremseskiver kombinert med EBC Yellowstuff R bremeklosser. Og jeg gleder meg til vi skal sette dem på Nosern!

Vi gjør et forsøk i morgen - klar med litt hjemmelaget "spesialverktøy" og et sett med ekstra bremsepinner "just in case" (Braking pad pins).

Ser frem til litt Abarth kvalitetstid igjen Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Da ble det litt kvalitetstid med bremseskifting, men det var bra med et ekstra sett med bremseklosspinner. De gamle satt rimelig godt, og det gikk i perioder litt hardt utover det hjemmelagede spesialverktøyet. Men av måtte de Smile
Da var nye bremser på plass:

[Bilde: brakes_oct_17.jpg]

Da må Pålly bare holde seg litt i skinnet noen uker så de blir forskriftsmessig innkjørt ...
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Hvordan er erfaringene med EBC bremseutstyret etter litt innkjøring?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
ser godt ud gode billeder god opdatering
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Er kjempefornøyd med bremsene. Eneste problemet er at jeg brukte lang tid på venne meg til at de tar så kraftig. Må jo bremse så forsiktig Smile Var veldig glad jeg hadde de igår når jeg måtte bråbremse for et par rådyr som hoppet ut i veien.
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
Har kjøpt inn nye Eibach fjærer som forhåpentligvis kommer på i løpet av våren en gang(antagelig med god hjelp fra Nosern), er spent på stance og kjøreegenskaper etterpå. Har valgt å fortsette med originale dempere. Gleder meg.


Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)
   
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo
De skal nok komme på i god tid før sommeren - viruset er allerede ute av dvalen ..
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Da er Eibach fjærene på plass bak på APE'en. Avstanden fra hjulsenter til hjulbuen ble senket fra 350 til 328 mm.

Liten synlige høydeforskjell på fjærene når de var demonterte:
[Bilde: ape_spring18.jpg]

APE'en ble litt lavere bak etter oppdatering av bakfjærene:
[Bilde: ape_back18.jpg]

Så må vi snart få byttet fjærene i forstillingen også ..
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)