595 50th Anniversario

10 Replies, 10513 Views

Ventetiden er over. Kom vår, kom vår! I anledning min 35års- dag har jeg gått til anskaffelse av en sjelden perle. Produksjonsnummer 220 av 279 produserte. Bilen er på mange måter helt lik 1963 modellen. Matt hvit, kritthvite og knallrøde skinnseter. Decalene er like som i 1963 og logoene likeså. Det blir ikke mer Abarth enn dette. Denne bilen har samme oppsett som Tributo Ferrari og Edizione Maserati. 180 HK og store turboen. 

Min gamle 595 Turismo cab kommer nå for salg hos Autovia i Sandvika. Dette er også en fantastisk bil som jeg håper å se igjen på treff og turer.  De er veldig forskjjellige. Gleder meg til å bli kjent med den nye. Her er noen bilder. Vi kan vel med sikkerhet si at dette er den eneste i Norge.

[Bilde: IMG_1406_zpsyufqkrr6.jpg]

[Bilde: IMG_3959_zpsyur1m4bc.jpg]

[Bilde: IMG_5686_zpsmxkhmml9.jpg]


[Bilde: IMG_4469_zpsm0xhxhrk.jpg]


[Bilde: IMG_7411_zpsxokqo0fs.jpg]


[Bilde: IMG_4169_zps9ys48atv.jpg]


[Bilde: IMG_1616_zpswxrwjdbr.jpg]


[Bilde: IMG_8821_zpsuqvjbhlr.jpg]


[Bilde: IMG_7562_zps85vc6mkv.jpg]
(Dette innlegget blei sist endra: 06-03-2015, 12:21 av Cyberdog.)
Fyttigrisen Christian! Den er griselekker. Gratulerer både med bil og dag Wink
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Super flot Abarth, kæmpe tillykke :-)
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
Herlig bil! Skikkelig morro med en slik retro bil, ser frem til en "visning".
Gratulerer med ny bil, og dagen som veldig snart kommer.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Dødskul! GratulererSmile
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger
Takk for alle gratulasjoner! Håper å se dere gjennom sommeren så kan dere få sett henne live!
Gratulerer med flott bil!
(Dette innlegget blei sist endra: 09-03-2015, 19:33 av spiderlars.)
Min matt-hvite 50th anniversario er nå behandlet med Swissvax Opaque. Denne voksen er utviklet spesielt for matte biler. Du kan ikke bruke vanlig voks. Resultatet ble upåklagelig. Bilen ser virkelig fin ut og perlemoren i det matte kom godt frem. I tillegg beskytter dette mot fettflekker som er et stort problem på matte biler.

Utrolig deilig å jobbe med. Skal ikke engang tørke inn bare gnis rett av. Hele bilen med vask, lakkrens og voks tar 3-4 timer.


Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)
   
Gratulerer med flott bil. Blir sikkert enda bedre med en tur til moderlandet i mai mnd .
Det blir årets høydepunkt med mindre jeg vinner i Lotto i løpet av året!



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)