Pållys peanøtt ;)

44 Replies, 32020 Views

Jeg har kjørt 500 på vinterføre i snart 6 år og er meget fornøyd med hvordan den oppfører seg. Litt irritert på at jeg må ha Euro vinterdekk på den men hvis en kjører med huet går det veldig fint. Men, Abarthen er litt snøplog når det passerer 10-15 cm nysnø.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(30-11-2014, 19:09 )Pålly Skreiv: Når jeg hadde sommerdekka på, da kom det snø....men etter at jeg bytta...
Hva er deres erfaring med 500`n på vinterføre? Den er jo så lett....
Fant iallfall ut at når jeg ikke kom opp bakken på snøføre med sommerdekka på, så kom jeg opp når jeg skrudde på TTC`n....
Fått noe mer erfaring med 500'n på vinterføre? Har vært hvitt i Grenlandsområde noen dager nå ..
Får kanskje noe mer erfaring i løpet av juleferien.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
hadde en fantastisk kjøreopplevelse på ny(pudder)snø på vei til tvedestrand for en stund siden. Svinget av ved Laget tror jeg det står skiltet til...kjørte altså et lite stykke på gamleveien på perfekt vinterføre. Det var så gøy, svingete veier, føyka stod og jeg fikk til og med en liten scandinavian flick rundt ene svingen der. Iallfall noe som lignet Wink
Synes bilen klarer seg fint på vinterføre, men synes ikke den blir veldig varm. Når det er kaldt ute må jeg ha varmen på fullt stort sett hele tida...de Fiatene jeg har hatt før mener jeg å huske ble raskere varme og mer varme.
Oppdaget en stor dam med olje under bilen for en stund siden, ble smått nervøs. Heldigvis viste det seg at oljepeilerpinnen ikke stod ordentlig nedi, så det hadde sprutet overalt.
Kan det skje at den spretter opp eller er det mer sannsynlig at jeg ikke har trøkt den ordentlig nedpå?
Er det skikkelig kaldt slår jeg på resirk og slår av AC, blir varmere da Smile

Investerte i Nokian Hakkapelitta 8 til min i går. De Nokian W3 A3 dekkene jeg hadde ga meg klump i halsen når det ble isete. Godt var det at jeg byttet også. Selv om de bare er brukt en sesong var 3 av dem sprukket i sideveggen rundt hele dekket... deilig at det endelig er nordiske vinterdekk i en dim som noenlunde passer bilen.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 07-01-2015, 19:04 av Cyberdog.)
(04-01-2015, 23:42 )Pålly Skreiv: Oppdaget en stor dam med olje under bilen for en stund siden, ble smått nervøs. Heldigvis viste det seg at oljepeilerpinnen ikke stod ordentlig nedi, så det hadde sprutet overalt.
Kan det skje at den spretter opp eller er det mer sannsynlig at jeg ikke har trøkt den ordentlig nedpå?

Uffda! Har hatt en del Fiat'er og kan ikke huske noe problem med at oljepeilepinnen ikke holder tett.
Du kan vel sjekke det med å trykke den skikkelig ned og så se hvor mye "press" den må ha før den "spretter" opp igjen.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Skal teste det med AC og resirkulering av luft Cyber. Angående den peilepinnen er det nok mest sannsynlig menneskelig svikt Nosern Wink
Det gikk heldigvis bra og jeg har fått bestilt meg selenia abarth olje(3 kanner av 2liter) og 2 nye filter. Bestilte fra shop4parts UK. La inn bestillingen seint på søndag, så spent på når det dukker opp. Noen med erfaring med den oljen?
Jeg bruker og har brukt Selenia Abarth oljen eksklusivt på mine biler. Laget for motoren og i tillegg ser metallbeholderne fantastiske ut og kan benyttes som dekor på treff etc etterpå
Lurer på om jeg skal benytte kun Tributo Ferrari utgaven på den nye. Tror det er samme oljen i en annen beholder men.... Jeg har i alle fall til det første oljeskiftet etter turen til Danmark og 124grandeabarth i fjor Smile

Første oljeskift er booket inn til onsdag
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Har du pleid å kjøpe olje i DK Cyberdog?
Jeg betalte 68GBP for 3 kanner,2 filter og frakt fra UK. Får vel kanskje 25% oppå det også...?ikke på det som er frakt da...
(Dette innlegget blei sist endra: 08-01-2015, 20:02 av Pålly.)
Har kjøpt fra UK ja. Kjøper 6-8 kanner for å fordele fortollingskosten og frakten på flere liter Smile 25% mva på pris pluss frakt.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Idag ble det oljeskift og nytt filter. Et lite spm til noen av dere som kanskje har greie på det, hvordan i svarte er det meningen at man skal bytte det filteret? Plundret som bare det siden det er så trangt nedi der....
Trenger også nye dempere bak, noen forslag? Lurte litt på koni sport eller bilstein b6 sport.
Nå: Fiat 500e
X: Abarth Punto Evo
X: 500 Abarth
X: Fiat Coupe 20v turbo 
X: Fiat Punto GT turbo



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)