Hvor kjøpe Monza eksos

4 Replies, 3804 Views

Hei,

Har akkurat kjøpt meg en 09 500 Abarth (helt orginal) og en av de første tingene jeg har lyst til å gjøre er ny eksos og antagelig luftfilter.Virker som Monza er det de fleste går for og anbefaler. Men hvor er det greieste stedet å kjøpe dette?

Er det andre alternativer til Monza som også kan anbefales?

Noen anbefalinger ift. luftfilter. BMC i standardboks eller et induksjonskit av noe slag mottas også gjerneSmile

Juan
(21-05-2014, 10:53 )juan Skreiv: Hei,

Har akkurat kjøpt meg en 09 500 Abarth (helt orginal) og en av de første tingene jeg har lyst til å gjøre er ny eksos og antagelig luftfilter.Virker som Monza er det de fleste går for og anbefaler. Men hvor er det greieste stedet å kjøpe dette?

Er det andre alternativer til Monza som også kan anbefales?

Noen anbefalinger ift. luftfilter. BMC i standardboks eller et induksjonskit av noe slag mottas også gjerneSmile

Juan

Hei og velkommen.

Når det gjelder kjøp av deler og oppgraderinger vil jeg anbefale deg å se på siden til tmcmotorsport.com
Han har mye, er bra på pris, og svarer på spm. Og sist men ikke minst han er veldig serviceminded.

Monza eksos er en fin oppgradering som gir en fin lyd, personlig synes jeg den var altfor dyr til å være en potte i svart stål som ruster. Jeg har derfor valg å bytte hele anlegget med et nytt grovere rustfritt frontrør til £199 og en rustfri potte fra Magneti Marelli til £399 MM 500 Evoluzione. Men Tmc har ikke ikke denne lenger... sistnevnte potte er helt lik Monza bakfra,men har ikke denne berømmelig klaffen som åpner ( og etterhvert ruster fast) -ved litt turtall. Som gir den karakteristiske lyden
Altså et komplett anlegg i rustfritt som er bedre enn Monza. Og billigere...
Luftfilter -
induction kit gir en fin lyd, men de lærde strides om disse faktisk gir noe nevneverdig effektøkning. Selv har jeg valgt å beholde originalboksen som jeg synes ser bra ut, og montert BMC filter. Jeg har også modifisert denne boksen slik som G-tech i Tyskland gjør.
De bruker til orientering originalboksen modifisert med BMC filter på effektøkninger på langt over 220 hk..
Dette burde derfor også være bra nok for oss.
Send meg en PM med mailadressen din så kan jeg sende deg bilde av modifiseringen jeg og G-tech har gjort..

(21-05-2014, 10:53 )juan Skreiv: Hei,

Har akkurat kjøpt meg en 09 500 Abarth (helt orginal) og en av de første tingene jeg har lyst til å gjøre er ny eksos og antagelig luftfilter.Virker som Monza er det de fleste går for og anbefaler. Men hvor er det greieste stedet å kjøpe dette?

Er det andre alternativer til Monza som også kan anbefales?

Noen anbefalinger ift. luftfilter. BMC i standardboks eller et induksjonskit av noe slag mottas også gjerneSmile

Juan

Minner også forresten om kjøretur til søndagen - se egen tråd, -om du ikke bor heeeelt i andre enden av landet da.
Vincenzo Holtani
ABARTH 595 Competizione, 
Rosso Cordolo
180hp
(Dette innlegget blei sist endra: 21-05-2014, 12:49 av holtani.)
Takk for tipsene. Ser gjerne bilder av luftfilter boks mod'en. Sendt PM med epost adresse.

Vurderer å bli med på kjøretur på søndag (i hvert fall deler av den hvis lang) hvis været er ok. Bilen har ikke gått mye men stått desto mer før jeg kjøpte den så trenger å ny olje / regreim før jeg kjører med god samvittighet.
(22-05-2014, 15:55 )juan Skreiv: Takk for tipsene. Ser gjerne bilder av luftfilter boks mod'en. Sendt PM med epost adresse.

Vurderer å bli med på kjøretur på søndag (i hvert fall deler av den hvis lang) hvis været er ok. Bilen har ikke gått mye men stått desto mer før jeg kjøpte den så trenger å ny olje / regreim før jeg kjører med god samvittighet.

Hei

Og velkommen. Man blir så langt man ønsker...
Forstår at man vil være trygg på at godvognen er i form.
Vincenzo Holtani
ABARTH 595 Competizione, 
Rosso Cordolo
180hp
Jeg kjøpte Monza fra TMC. Svendsen eksos monterte for 700 ink moms.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)