60.000 km service

10 Replies, 6239 Views

Hadde min inne på 60.000 km service i dag.
Fiat forhandleren sleit med å finne service info på bilen. Fantastiske John501 på abarthisti.co.uk (Selger hos Vospers Abarth i UK) fikk scannet deres sjekkliste og sendte den til meg på epost.

Kanskje andre her som kan ha bruk for denne.
.pdf   Abarth 500 60.000 km service sheet.pdf (Størrelse: 565.16 KB / Nedlastinger: 11)

Fikk smurt opp Monzaen, måtte bytte begge speilglassene da varmen ikke fungerte lengre og hadde strammet en av boltene til ene bakhjulet så hardt at jeg hadde skrudd gjengene av den så de måtte gjenge på nytt... Ønsker meg momentnøkkel...

Byttet plugger, olje, oljefilter, luftfilter og pollenfilteret og fikk smurt opp bremsene så nå er kjerra i godt humør. Fikk beskjed at bilen var i meget god stand. Var under og kikka og ser rusta har begynt å ta OMP stabstaget og Monzaen så ny eksos må vel til snart samt ett nytt OMP stag under. Blir nok Akrapovic med karbon endestusser neste gang tror jeg.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 30-01-2014, 18:11 av Cyberdog.)
(30-01-2014, 17:37 )Cyberdog Skreiv: Hadde min inne på 60.000 km service i dag.
Fiat forhandleren sleit med å finne service info på bilen. Fantastiske John501 på abarthisti.co.uk (Selger hos Vospers Abarth i UK) fikk scannet deres sjekkliste og sendte den til meg på epost.

Kanskje andre her som kan ha bruk for denne.

Fikk smurt opp Monzaen, måtte bytte begge speilglassene da varmen ikke fungerte lengre og hadde strammet en av boltene til ene bakhjulet så hardt at jeg hadde skrudd gjengene av den så de måtte gjenge på nytt... Ønsker meg momentnøkkel...

Byttet plugger, olje, oljefilter, luftfilter og pollenfilteret og fikk smurt opp bremsene så nå er kjerra i godt humør. Fikk beskjed at bilen var i meget god stand. Var under og kikka og ser rusta har begynt å ta OMP stabstaget og Monzaen så ny eksos må vel til snart samt ett nytt OMP stag under. Blir nok Akrapovic med karbon endestusser neste gang tror jeg.

Ikke byttet rem ??
60.000 km er tannrembytte, I Nordisk klima, så er det tannrembytte på 60.000 km eller 4 år fra reg dato alt avhenging av hva som inntreffer først.
Dette gjelder så vidt jeg vet all FPT 1368 cc T-jet motorer uansett turbo eller ikke.
Vincenzo Holtani
ABARTH 595 Competizione, 
Rosso Cordolo
180hp
Nei, tenkte å ta den på 90.000. Og da ta service hos Hedin. I UK er regreim på 120.000 så satser på at 30k tidligere holder. Verkstedet sleit som nevnt med å finne serviceinfo på bilen. Prøvde å vise til GP 150 hesteren men vet ikke om de fikk det med seg
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Fra Abarthisti.co.uk

[Bilde: 301e40a43f385b722ab0266860cfdcdf_zps2751466e.jpg]
[Bilde: b8646a82b74144603eb1a7a51e74a20f_zps8dd802aa.jpg]
[Bilde: a59c035a2d76487935bd22b3c2633b28_zps625518d3.jpg]
[Bilde: 9bdb6c15e1d53f534c350a37d20405af_zps7d96a403.jpg]

(*) Irrespective of the mileage, the timing belt must be changed every 5 years or every 4 years for heavy-duty use (cold climates, town use, long periods of idling, dusty areas).

(**) If the vehicle is used mainly around town or the annual mileage is less than 6,000 miles, the engine oil and engine oil filter must be changed every 12 months.

(+) Only use spark plugs specifically certified for T-Jet engines.

500/C esseesse and 695 Tributo Ferrari versions require an engine oil and oil filter change every 6,000 miles or every 12 months or after every race.

The oil of Abarth Competizione gearbox of the 500C and 695 versions is of the 'For Life' type and does not require regular checks.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 02-02-2014, 00:52 av Cyberdog.)
(02-02-2014, 00:44 )Cyberdog Skreiv: Fra Abarthisti.co.uk

[Bilde: 301e40a43f385b722ab0266860cfdcdf_zps2751466e.jpg]
[Bilde: b8646a82b74144603eb1a7a51e74a20f_zps8dd802aa.jpg]
[Bilde: a59c035a2d76487935bd22b3c2633b28_zps625518d3.jpg]
[Bilde: 9bdb6c15e1d53f534c350a37d20405af_zps7d96a403.jpg]

(*) Irrespective of the mileage, the timing belt must be changed every 5 years or every 4 years for heavy-duty use (cold climates, town use, long periods of idling, dusty areas).

(**) If the vehicle is used mainly around town or the annual mileage is less than 6,000 miles, the engine oil and engine oil filter must be changed every 12 months.

(+) Only use spark plugs specifically certified for T-Jet engines.

500/C esseesse and 695 Tributo Ferrari versions require an engine oil and oil filter change every 6,000 miles or every 12 months or after every race.

The oil of Abarth Competizione gearbox of the 500C and 695 versions is of the 'For Life' type and does not require regular checks.

Vet at man servicemessig opererer med 120' km på rem.
ble derfor selv litt usikker i farta - RSA har satt 60' km, dette da kaldt klima utsetter tannremmer for store belastninger ved kaldstart. Dette reduserer til orientering levetiden på tannremmen betraktelig.
Derfor i nisselandet opererer man med 60'
Har så langt kjørt 39' og tar denne selv ifb med sjekk neste vinter.
Tannrem, vannpumpe, strammehjul, ribrem, kjølevæske skifte etc..
Da tar jeg av hele fronten tenker jeg. ifb med litt andre planer også
.. he he
Vincenzo Holtani
ABARTH 595 Competizione, 
Rosso Cordolo
180hp
Merkelig, jeg var på ett RSA verksted. De nevnte ingenting om det.
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(02-02-2014, 20:05 )Cyberdog Skreiv: Merkelig, jeg var på ett RSA verksted. De nevnte ingenting om det.

Nei ikke rart det, jeg surrer fælt her...
Beklager, beklager - ikke meningen å skape skepsis..
60.000 intervallet gjaldt TS, Alfa Romeo.
4 år eller 120' er riktig.
Vincenzo Holtani
ABARTH 595 Competizione, 
Rosso Cordolo
180hp
Puh Smile. Tar det neste gang Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Det samme gjelder for AGP'en. Servicemanualen sier sjekk ved 60.000 km og byttes ved 120.000 km eller 4 år. Søren au, det er jo iår (31-MAR-2010).

holtani; har byttet et par ganger på 128 og Ritmo, er det overkommelig på Abarth'en også? Samt bytte strammehjul. Hva med vannpumpe når bilen kun har gått 20.000?

124grandeabarth: husker du hadde av hele fronter på AGP'en din, mye jobb? Har et par andre planer i motorrommet også før vårtreffet ..
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
på AGP er det ikke nødvendigt at tage fronten af for Tandrem skift der er god plads, på abarth 500 er pladsen ikke så god men kan lade sig gøre også uden at fronten skal af.
der skal bruges værktøj til låsning af knasterne, interval 120000 km eller 4 år
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm
(Dette innlegget blei sist endra: 02-02-2014, 22:29 av 124grandeabarth.)



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)