Cyberdog på besøk hos Abarthforhandleren i Glasgow

0 Replies, 1826 Views

Dette er historien om en liten tur til Glasgow vi hadde i fjor sommer. Den har vært postet på andre forum tidligere, men tenkte den paasset bra inn her.

Sommeren 2010 var vi i Glasgow og jeg benyttet sjansen til å besøke en Abarth forhandler. Hadde blitt kontaktet på et engelsk forum for Abarthisti av Jaclyn fra Arnold Clark Glasgow. Hun hadde fått med seg at jeg skulle til Glasgow og tilbudte meg å komme innom for en prøvetur etc. Imponerende service siden hun visste at jeg ikke kunne kjøpe bilen derfra uansett så jeg ble veldig positivt overrasket

Vi ble enige om tid og sted og jeg troppet blid og fornøyd opp for det som for meg ble høydepunktet på hele turen Smile

En lykkelig Abarth fan ankommer en Abarthforhandler for første gang i mitt liv Smile Akkurat som å slippe en guttunge løs i godtebutikken..

[Bilde: 1.jpg]

Me wants them...

[Bilde: 2.jpg]

Dama var også fornøyd med Abarthene

[Bilde: 3.jpg]

De hadde akkurat fått denne Racespekka esseesse utgaven tilbake fra et kjendisrace på Silverstone. halvbur, Monza 2 stegs eksos, Sabelt seter og 4 punktsseler Smile Lurer på hvilken kjendis som kjørte denne..

[Bilde: 4.jpg]

My precioussss...

[Bilde: 5.jpg]

Elin (og jeg) likte veldig godt denne Abarth 500 Cabriolet i to farget grå med grått skinn. Ligger en lik en på Finn.no for 359.000. den er nettopp solgt så vi får håpe eieren finner veien inn hit.

[Bilde: 6.jpg]

Kunne nesten ikke tro prisene.. Avgiftsnorge altså...

[Bilde: 7.jpg]

Siden det var 7 år siden jeg sist kjørte på venstre side og det var midt i rushet i Glasgow turte jeg ikke ta en av bilene ut på testtur, men fikk heller hyggelige Jaclyn til å kjøre meg en tur.. (Jeg vet... angrer nå, men i det minste smalt jeg ikke en ny A500 i motgående trafikk fordi jeg svingte feil i et kryss..). Dessuten kjørte hun ganske så friskt så det ble en minneverdig tur..

Jeg kunne selvsagt kjenne aksen og forskjellen i feel fra min 1,2 Sport til Abarthen. Deilige seter, tykt godt ratt og helsvart trekk i interiøret gjorde sitt til at det ga en annen opplevelse å kjøre 500 Abarth enn min 500.

Jeg ble så ivrig at jeg glemte å ta flere bilder, skulle jo brukt opp minnekortet.. Men med mor og dame på slep måtte jeg begrense meg.

Men jeg fikk da:

*Sett Abarther IRL
*Sitte i Sabelt setene og få kjæresten til å godkjenne dem
*Fikk solgt Campovolo grå som en mulighet. (Elin ville jo absolutt hatt en rød en)
*Høre den fantastiske lyden fra 500 Abarth
*En skikkelig moralboost til støtte for spareregimet mitt Smile


Gleder meg til midten av Juni Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 20-04-2011, 09:09 av Cyberdog.)



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)