Vinterdekk 205/40 17

3 Replies, 2573 Views

Hvor kjøper en gode vinterdekk i nevnte dimmensjon???
Hei og velkommen Erik. Hyggelig med nye medlemmer på forumet.

Vinterdekk i "vår" dimensjon er vanskelig dessverre, Det blir kun Europeiske dekk som er mulige. Jeg har kjørt på Continental sine WinterContact TS 830P i 205/45/17 i 2 år og de fungerte bra. I år kjører jeg Nokian W3 A3 i 215/40/17 (disse finnes også i 205/45/17 men det visste jeg ikke når jeg bestilte. 45 profil dekkene tok av og til i plastikk innerskjermene foran ved fullt rattutslag men det har man jo kun ved parkering så det var aldri noe problem. Nå har jeg 6 mm spacere og 215 dekkene så ut til å funke helt fint når jeg prøvemonterte her tidligere.

Min logikk er. Jeg kjøper testvinneren blant kontinentale vinterdekk og satser på at de matcher middels gode nordiske dekk Big Grin

Jeg bor i Bergen så mye våte veier og slaps men kjørte også en del til fjells på ski og hjem til snøhulen Sauda der jeg kommer fra og hadde aldri noen nevneverdige problemer i de 2 foregående sesongene.

Jeg kjøpte mine dekk hos www.dekkonline.com og er veldig fornøyd med servicen derfra.

Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 11-10-2013, 08:50 av Cyberdog.)
Hei
Og takk for innspill. Bor i Oslo traktene der det som regel er tørr asfalt. Så nordiske vinterdekk er nok ikke så nødvendig.
Var inne på dekkonline og sjekket. Gode priser ser det ut som, og bra å høre at det er riktig service.
Hei Erik!

Vi er flere i Oslo/Drammen. Kult om du blir med på en tur eller to når det blir vår igjen. Stas å være en gjeng på noen biler og suse avgårde.

Hva slags bil har du?



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)