Ny italiener og understellsbehandling

4 Replies, 3409 Views

Hei, lurer på om noen har formeninger om det er kritisk å tecylere/dinitrolbehandle en ny 500.

Forstår det slik at de fleste importerte biler ikke er spesielt understellsbehandlet når de ankommer landet. Det var iallefall det svaret jeg fikk fra RSA. Når jeg hadde bilen på løftebukk idag er det jo åpenbart at en form for beskyttelse er smurt på.

Så, derfor spør jeg dere som har hatt 500 over lengre tid, om dere har behandlet deres biler, og hvis eller ikke, hvordan ser bilen ut under etter noen vintre ?
Min bil ble dinitrolbehandlet ganske umiddelbart etter at jeg kjøpte den. Tror ikke den beskyttelsen som er på er egnet til å motstå norsk klima, salt og skit.

Deprimerende når fine røde fjærer og konidempere er dekket i sort gugge, men satser på at det er til bilens beste. Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Min Abarth ble dinitrolbehandlet ved mottak i 2011 (uten en km på norske veier). Sjekket i vår, fremdeles mye, myk og god beskyttelse.
Fiat'en vår (Bravo) ble Tectylbehandlet sommeren 2011, og hadde ved sjekk i sommer sprekker/sår i beskyttelsen. Hard overflate virker ikke å være optimal for norske forhold.
Skal du behandle bilen din, vil jeg anbefalle Dinitrol.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Takk for innspill.

Erfaringen min med Dinitrol på AGPn var at beskyttelsen var grei, men at arbeidet utført var rett å slett halvdårlig. Med det mener jeg at de hadde relativt mye overspray i motorrom og slikt. Selvfølgelig ville jeg klaget på noe sånn, men dette var utført før jeg fikk bilen.

Iflg forhandler er Tectylen som brukes idag ett helt nytt produkt, uten at jeg skal gå god for hva det innebærer.

Så er jo spørsmålet om dette er noe jeg skal stresse med nå, eller vente til neste sesong. Bilmekanikern hos Fiat mente det var greit å vente litt mtp at ting i understell fikk "gå seg litt til". Guffa som er under originalt har jeg ingen kjennskap til uttover at Vegvesenet mente det så ut som good stuff når de godkjente felg/senk idag (som var en historie i seg selv uten at jeg skal ta den i denne tråden)
Jeg fortrækker et voksprodukt fordi det fordamper ikke som olieprodukt gør.
Voks stopper igang værene overflade rust, det lukker helt tæt for ilt.
Dinitrol, mærkesol, er voksprodukter.
#1 Alfa Romeo Mito 155 TB software stage 1 180 hk 300 Nm



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)