phantoms 500S

16 Replies, 13823 Views

Sånn, da er bilen ankommet og redigerte dette innlegget fra å være ventetråd til min biltråd.

Bilen er da altså en Fiat 500S Twin Air, har det meste av greit utstyr som skinn, ryggesensor glasstak etc. Må si bilen ble enda bedre enn forventet når jeg bestilte den.

Fikk forhandler til å montere justerbart senkesett og Ronalfelger og føler bilen nå har den "looken" jeg var ute etter. Av umiddelbare innkjøp er det vel en kortere antenne og strap til baggasjelokket som står på planen, med andre ord bare småtterier. Vil nok og kjøpe ett generisk trekk til vinduene når vinteren kommer. Tectyl er under vurdering, det samme er navienheten til Fiat, men denne er latterlig dyr.

Beklager dårlige bilder, men naturlig nok er ikke bildetagning det som står høyeste på lista akkurat idag Tongue

[Bilde: IMG_1173_zps2369df51.jpg]

[Bilde: DSC_0614_zps3dee573b.jpg][Bilde: DSC_0631_zps6745d086.jpg][Bilde: DSC_0608_zpsd3e23894.jpg][Bilde: DSC_0623_zps7eeed3da.jpg][Bilde: DSC_0618_zps72fcd13c.jpg][Bilde: DSC_0626_zps09b985d7.jpg]

NB! Denne tråden er kanskje feilplassert? men fant ingen "medlemmers biler" andre steder enn under Abarth.
(Dette innlegget blei sist endra: 12-10-2013, 14:19 av phantom.)
Det går helt fint Phantom. Twin air er kult, og tunes fint opp litt også. Tmc lover 100 hester Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Tipper Fiat lover garantifrafall på motor og Tongue
Gratulerer med ny Fiat, spennende med TA motoren! Håper ikke ventetiden blir for lang Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Er det noen som har erfaring med Fiat og garanti ?
Hvor mye/lite kan man modifisere før garantien ryker ? Cold air intake, eksos etc ?

Sliter dog med å finne deler til Twin Air motoren
(22-08-2013, 10:00 )phantom Skreiv: Er det noen som har erfaring med Fiat og garanti ?
Hvor mye/lite kan man modifisere før garantien ryker ? Cold air intake, eksos etc ?

Sliter dog med å finne deler til Twin Air motoren

Deler? Hva er det av deler du trenger Smile ?
Du har har kjøpt deg en ny bil med 5 års garanti.
Konstruksjonsmessig er TA motoren meeget service vennlig og billig å drifte.
Blant annet kjededrift av kam.
Har kjørt Fiat 500 TA, min mors ca 10000 km, med Dualogic,
Fruen kjører Lancia Y med TA har kjørt 22.000 km
Vi er storfornøyd. Dette er overraskde bra.
Har også kjørt Alfa MITO med TA, Terningkast 7...
Forbruksmessig har det vel brukt litt mer på småkjøring enn forventet. Noen som kan ha litt med kjørestilen å gjøre...
På langkjøring er dette ekstremt billig å kjøre med.
Dersom du er ute etter litt mer effekt finnes det boks å få kjøpt. Plug and play.
Tar 2 min og gir ca 105-110 hk og ca 170 nm.
Glem alt med cold air ram eksos og slikt sats på boks. Ikke bråker det mer, og det er begrenset med effektøkning på denne motoren med eksos etc, i forhold til kostnad.
Vite mer med om boks og slikt ? PM meg.
Vincenzo Holtani
ABARTH 595 Competizione, 
Rosso Cordolo
180hp
Da kan ikke bilen være veldig langt unna... fikk vognkortet i postkassa idag Tongue
Første post oppdatert
Stilig bil i fin farge. Den kledde senk og felger Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Tøff bil med stilig farge. Gratulerer med bilen på plass!
Og den innfrir selvfølgelig forventningene Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)