Blue and me

13 Replies, 12777 Views

Blue and me er noe skikkelig mainnskit fant jeg ut. Snakker kun med steinalder windows og alle epleproduktene mine er ikke mulig å koble til...bortsett fra at handsfree tlf virker....får ikke spilt av musikk eller annet...
Noen som har prøvd denne?
http://www.ebay.it/itm/NAVIGATORE-AUTORA...638wt_1100

Tomtom er jo både gammelmodig og dyrt så jeg tenkte jeg kunne prøve....erfaring tas i mot med takk :-)
(Dette innlegget blei sist endra: 17-02-2013, 00:45 av Tomisto.)
(17-02-2013, 00:44 )Tomisto Skreiv: Blue and me er noe skikkelig mainnskit fant jeg ut. Snakker kun med steinalder windows og alle epleproduktene mine er ikke mulig å koble til...bortsett fra at handsfree tlf virker....får ikke spilt av musikk eller annet...
Noen som har prøvd denne?
http://www.ebay.it/itm/NAVIGATORE-AUTORA...638wt_1100

Tomtom er jo både gammelmodig og dyrt så jeg tenkte jeg kunne prøve....erfaring tas i mot med takk :-)

Medlemmene på forumet har diverse erfaringer med Blue and Me, en del er samlet i en tråd under Abarth 500 "Abarthisti Norge / Abarth / Abarth 500", se Blue&Me v6.0
Mener Cyberdog her på forumet bruker Apple produkter, og har etthvert fått det meste til å virke.
Du har vel også såpass ny bil at du kan bruke v.6.0 av Blue&Me og velge mellom Magneti Marreli eller TomTom løsninger.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 17-02-2013, 11:28 av nosern.)
Hvis du alikevel ønsker å prøve TomTom og utnytte Blue&Me porten, er en mulig holder her: TomTom BlueMe mounting bracket.
Passer bl.a. sammen med "TomTom GO LIVE 1000".
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 17-02-2013, 11:25 av nosern.)
Når jeg leser tråden med alle problemer ved de ulike versjonene og oppgraderinger etc så begynner jeg vel å lene meg mot å ta ut hele Blue and me greia og sette inn noe moderne.
Har en Audi som jeg spanderte en Tomtom go 450 på engang og det angrer jeg på enda....det er dyrt og gammeldags....
7" touch skjerm og moderne prossessorer og programvare frister mer kjenner jeg akkurat nå. Den skal jo snakke med knappene på rattet også såvidt jeg skjønner...
Hadde jo vært topp å hatt en brakett som passet i Tomtomhullet i dashb. Og man kunne parkere tlf i den i tillegg...noen som har noen tanker om dtte?
(17-02-2013, 21:31 )Tomisto Skreiv: Når jeg leser tråden med alle problemer ved de ulike versjonene og oppgraderinger etc så begynner jeg vel å lene meg mot å ta ut hele Blue and me greia og sette inn noe moderne.
Har en Audi som jeg spanderte en Tomtom go 450 på engang og det angrer jeg på enda....det er dyrt og gammeldags....
7" touch skjerm og moderne prossessorer og programvare frister mer kjenner jeg akkurat nå. Den skal jo snakke med knappene på rattet også såvidt jeg skjønner...
Hadde jo vært topp å hatt en brakett som passet i Tomtomhullet i dashb. Og man kunne parkere tlf i den i tillegg...noen som har noen tanker om dtte?

Ja, det har vel vært en del runder med Bule&Me system for de fleste av oss. Mitt virker greit etterhvert nå, men har ingen muligheter for kartoppdateringer lenger Sad
En bedre løsning kan kanskje være å bytte ut hele stereoanlegget med både stereoanlegg og kartmodul i ett system i dashbordet. Vet ikke om noe slikt finnes ..
Radioen er skikkelig dårlig på min AGP, mye bedre på Bravo'en vår. Vurderer å sjekke radiokoblingene til sommeren, evt. prøve ut en DAB modul ..
Mobiltlf. ligger som regel i bakesetet (jakke,bag, etc) og blir "pair'et" automatisk i B&M system, fungerer vanligvis utmerket.

Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Det finnes et slikt system for Evo.
http://www.ebay.it/itm/NAVIGATORE-AUTORA...638wt_1100

Tror det blir en slik ganske snart....
(18-02-2013, 00:16 )Tomisto Skreiv: Det finnes et slikt system for Evo.
http://www.ebay.it/itm/NAVIGATORE-AUTORA...638wt_1100

Tror det blir en slik ganske snart....

Akkurat noe slikt jeg tenkte på, med det meste inkludert inkl. kobling mot knappene på rattet, BlueTooth mot mobilen. Eneste ulempen er at det selges bare i Italia, men det er kanskje bare en snakk om pris Smile Og med Windows 8 burde det være mulig å få engelske menyer etc.

(Ser du har den samme link'en i ditt første innlegg også, burde sjekket den bedre første gangen).

Er det noe tilsvarende i andre Italiernere som Lancia og Alfa Romeo?

Ser de har en tilsvarende modell for Fiat 500, men ikke for Grande Punto.
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(Dette innlegget blei sist endra: 18-02-2013, 00:58 av nosern.)
Søkte etter løse Blue&Me porter/kontakter for de andre Fiat'ene mine og kom over flere typer av kombinerte radio/GPS/++ for Punto:
1: Tilgjengelig fra Sverige: BluePower
2: Tilgjengelig fra India: TradeIndia
3: Mer generell, fra USA: SpeilGPS
Det er vel BluePower som virker som den meste lovende av disse tre hvis man ønsker å få inn et kombinert stereo/GPS system.
Noen som har noe informasjon om det er mulig å skaffe løse Ble&Me porter for dashbordet?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Hmmm.. det der så ikke så dumt ut...
Jeg har siklet på 500 utgaven av den BluePower enheten, de hadde ett gruppekjøp på det Tyske forumet og det ligger og mye info om enheten der. Det som stoppet meg var at den ikke hadde DAB mulighet og skal jeg bytte headunit så må den ha DAB+. Enhetene er så vidt jeg vet like og det er bare designet rundt som er tilpasset interiøret i GP eller 500. Man kan bytte bakgrunner og oppstartslogoer etc og tyskerne hadde en del ferdige filer på forumet sitt for Abarth.

Enheten selges under flere navn avhengig av hvem som selger den men er den samme Og i følge tyskerne har den 6,2" skjerm, ikke 5"

Les trådene hos tyskerne (Google Translate er en god venn Wink )

http://www.abarth-forum.de/modelle/500-a...ead-t9091/

http://www.abarth-forum.de/modelle/500-a...cht-t8886/
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)