Power Pedal

11 Replies, 7725 Views

Noen som har installert "Power Pedal" ? Erfaringer?
Vet ikke hva det er en gang jeg Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Leste litt om det på 500Madness forum og ble så fristet at jeg har bestillt dette hos TCM. Elektronisk boks som skal gi bedre respons på gass-pedal. Lurte bare på om det er noen i dette forumet som har erfaring med det. Uansett så er det på vei i posten. Smile
Powerpedal for meg er å trøkke pedalen litt lenger inn så wiren blir strammere....Big Grin Cool
Responsen er det min egen reaksjonsevne som styrer....Wink
På 126 gjelder det nemlig å ha så lite elektronisk dill som mulig.Big Grin
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg sier, og ikke for hva du tror du forstår!
Er boksen installert? Og hva er erfaringene med PowerPedal?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(10-11-2012, 10:54 )nosern Skreiv: Er boksen installert? Og hva er erfaringene med PowerPedal?

Har ikke fått testet den da koblingene var feil. Tror en ny er på vei fra TCM. Har montert en Magneti Marelli tuning box og da var ikke skuffelsen så stor når ikke Power pedal boksen ikke passet.
Magneti Marelli tuning box'en med remote control som passer for alle Abarth modellene? Ble denne også kjøpt fra TMC? Skal være grei å montere, og merkbar øking av ytelsen?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
(11-11-2012, 01:32 )nosern Skreiv: Magneti Marelli tuning box'en med remote control som passer for alle Abarth modellene? Ble denne også kjøpt fra TMC? Skal være grei å montere, og merkbar øking av ytelsen?

Jeg kan ta opp Magneti Marelli tuning-box'en i en egen tråd
Tar opp igjen denne tråden - noen som har installert "Power Pedal"?
Abarth'ene våre kjøres med "drive by wire" med et pot.meter på gasspedalen og elektrisk signal til ECU'en. "Power Pedal" er en computerbasert modul som modifiserer signalet fra pot. meteret til ECU'en for å gi bedre respons og mindre "lag". Mye skryt på 500Madness.
Leveres fra forskjellige leverandører som "Sprint Booster", "Go Pedal", "Pedal Booster" og "Power Pedal". "Power Pedal" navnet brukes på produktet fra både Magneti Marelli og TMC Motorsport, men virker å være to forskjellige produkter. "Power Pedal" fra TMC Motorsport koster ca. 1500.- +/-, med manuell justeringer mellom forskjellige kjørestiler. De har også et produkt som kan justeres fra en app på mobilen, til en noe høyere pris.
Enkelt og kjapt å installere, og påvirker ikke motoreffekten, kun responsen. 
Er dette så bra som det høres ut til?
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Hei Nosern. Jeg har ikke erfaring med power pedal annet enn at gassrespons ble justert sammen med motor og girkasse på Volvoen min da jeg gikk for Polestaroptimering. Totalt sett ble det veldig bra resultat og følelsen av nærmest umiddelbart moment (spesielt i Dynamic) er skikkelig digg. Ser for meg at det kan bli bra i Abarthen med enda bedre respons enn i Sport. Hører gjerne fra deg om du installerer en slik?
Abarth 500 Esseesse, Sabelt, Monza, Koni FSD, Bonalume Short Shifter, ECU remap + TMC Tuning Box, DNA chassis oppgraderinger



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)