Ja da har han vært å hentet seg en (ikke spille) ny 130 TC
Noen av dere har sikkert sett denne på nettet. Selgeren sa at det var overraskende mange henvendelser. Mange som ville kjøpe deler osv.
Selgeren var en utrolig hyggelig kar,med en fin fin bilpark.
Nu har jeg ikke helt oversikt over hva som må gjøres,men det finnes rust rundt noen hjulbuer,bakom bakfangeren,litt på kanaler,hull i bagasjerommet. Men alt dette ser overkommelig ut. Uno'n så faktiskt mye værre ut.Eksosen bråker.Handbrekket rikker seg ikke. Noen bungler utvendig.Ny lakk må til. Så litt er det jo.
Men nu til det mere hyggelige. Motoren startet etter litt filing.Denne går meget pent. Selv om det sprutet bensin ut av slangene i motorrommet.
Girkassen/clutch virker bra. Bremser ellers fungerer.
Og så har den jo disse utrolig tøffe Recaro setene. Dessverre i noe sliten tilstand.Men disse SKAL reddes.
Alt i alt er dette en grei bil for pengene jeg la ut for denne
Den ble meeeeget billig.
Så jeg kommer nok ikke å lage utstillingbil av denne,den vil bli byggd opp til en daily driver når den tid kommer.Dvs når den blir veteran.
Og Abarth'n som jeg har allerede blir donor/delebil. For den er ferdig i karossen.
Tråd om ny Abarthen kommer når jeg bynner på den.
Her er noen kjappe bilder.
Denne gleder jeg meg til å bynne med.
Det som er planen foreløbig er at den bli lagret i et fjøs.
Men har lyst å ribbe den litt for å sjekke tilstanden på karossen. Da kan jeg bynne med å gå over den værste rusten og smøre på noe greier over resten. Slik at det er noe igjen av bilen når jeg en gang skal bynne med den.
Skal kanskje også ta ut teppet og setene i den for bedre lagring.
Har dere ellers noen tricks når det gjelder langtidslagring i fjøs ??
(Dette innlegget blei sist endra: 16-09-2012, 09:15 av RitmoAbarth.)
Noen av dere har sikkert sett denne på nettet. Selgeren sa at det var overraskende mange henvendelser. Mange som ville kjøpe deler osv.
Selgeren var en utrolig hyggelig kar,med en fin fin bilpark.
Nu har jeg ikke helt oversikt over hva som må gjøres,men det finnes rust rundt noen hjulbuer,bakom bakfangeren,litt på kanaler,hull i bagasjerommet. Men alt dette ser overkommelig ut. Uno'n så faktiskt mye værre ut.Eksosen bråker.Handbrekket rikker seg ikke. Noen bungler utvendig.Ny lakk må til. Så litt er det jo.
Men nu til det mere hyggelige. Motoren startet etter litt filing.Denne går meget pent. Selv om det sprutet bensin ut av slangene i motorrommet.
Girkassen/clutch virker bra. Bremser ellers fungerer.
Og så har den jo disse utrolig tøffe Recaro setene. Dessverre i noe sliten tilstand.Men disse SKAL reddes.
Alt i alt er dette en grei bil for pengene jeg la ut for denne
Den ble meeeeget billig.
Så jeg kommer nok ikke å lage utstillingbil av denne,den vil bli byggd opp til en daily driver når den tid kommer.Dvs når den blir veteran.
Og Abarth'n som jeg har allerede blir donor/delebil. For den er ferdig i karossen.
Tråd om ny Abarthen kommer når jeg bynner på den.
Her er noen kjappe bilder.
Denne gleder jeg meg til å bynne med.
Det som er planen foreløbig er at den bli lagret i et fjøs.
Men har lyst å ribbe den litt for å sjekke tilstanden på karossen. Da kan jeg bynne med å gå over den værste rusten og smøre på noe greier over resten. Slik at det er noe igjen av bilen når jeg en gang skal bynne med den.
Skal kanskje også ta ut teppet og setene i den for bedre lagring.
Har dere ellers noen tricks når det gjelder langtidslagring i fjøs ??