Ritmo Abarth

56 Replies, 38984 Views

Ja da har han vært å hentet seg en (ikke spille) ny 130 TCPeace
Noen av dere har sikkert sett denne på nettet. Selgeren sa at det var overraskende mange henvendelser. Mange som ville kjøpe deler osv.
Selgeren var en utrolig hyggelig kar,med en fin fin bilpark.
Nu har jeg ikke helt oversikt over hva som må gjøres,men det finnes rust rundt noen hjulbuer,bakom bakfangeren,litt på kanaler,hull i bagasjerommet. Men alt dette ser overkommelig ut. Uno'n så faktiskt mye værre ut.Eksosen bråker.Handbrekket rikker seg ikke. Noen bungler utvendig.Ny lakk må til. Så litt er det jo.
Men nu til det mere hyggelige. Motoren startet etter litt filing.Denne går meget pent. Selv om det sprutet bensin ut av slangene i motorrommet.
Girkassen/clutch virker bra. Bremser ellers fungerer.
Og så har den jo disse utrolig tøffe Recaro setene. Dessverre i noe sliten tilstand.Men disse SKAL reddes.

Alt i alt er dette en grei bil for pengene jeg la ut for denneBig Grin
Den ble meeeeget billig.
Så jeg kommer nok ikke å lage utstillingbil av denne,den vil bli byggd opp til en daily driver når den tid kommer.Dvs når den blir veteran.
Og Abarth'n som jeg har allerede blir donor/delebil. For den er ferdig i karossen.

Tråd om ny Abarthen kommer når jeg bynner på den.
Her er noen kjappe bilder.
[Bilde: RitmoAbarthkommethjem004.jpg]
[Bilde: RitmoAbarthkommethjem003.jpg]
[Bilde: RitmoAbarthkommethjem005.jpg]
Denne gleder jeg meg til å bynne med.



Det som er planen foreløbig er at den bli lagret i et fjøs.
Men har lyst å ribbe den litt for å sjekke tilstanden på karossen. Da kan jeg bynne med å gå over den værste rusten og smøre på noe greier over resten. Slik at det er noe igjen av bilen når jeg en gang skal bynne med den.
Skal kanskje også ta ut teppet og setene i den for bedre lagring.
Har dere ellers noen tricks når det gjelder langtidslagring i fjøs ??
(Dette innlegget blei sist endra: 16-09-2012, 09:15 av RitmoAbarth.)
Veldig bra at noen redder gamle 130 TCer. Så ut som ett fint prosjekt. Elsket de stolene i min bil når jeg hadde slik.

Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Joda,skal prøve å få bil av denne igjen.
Men dette blir da bare en lavtbudsjett hverdags bil.(Kun til sommerbruk)

Og setene skal trekkes opp igjen,kan hende at dette blir en 2 seter med halvbur !!
Har noen fine 15" kryseiker til den også.
Men fargevalg har jeg ikke bestemmt meg for enda. Om den blir sort igjen eller ikke.
Syns dem er litt fine i hvit. Og så er det jo en mere brukervennlig farge om sommeren.

[Bilde: RitmoAbarthutvendigogminikamera001.jpg]
[Bilde: RitmoAbarthutvendigogminikamera002.jpg]
Gratulerer med ny bil Ritmo Abarth, hyggelig at den havnet hos en på forumet. Bildene, både av seter, motorrom og utvendig, vekket opp minner fra egen bil på 80-tallet.Min var også sort, men med "original" takluke.
Jeg var også i kontakt med selger og stod på listen for kjøp hvis ikke du hadde kjøpt den. Selger snakket om noe rust fra dørene og bakover, hvordan ser det ut?
Lykke til med prosjektet!
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Takker. Joda det finnes rust nederst på dørene. Kanalene ser "grei" ut. Noe er det der også.
Men under ser den ikke så allerværst ut. Faktiskt bra i forhold til Uno'n.
Hjulbuer bak har noe rust.Rundt frontruta,men bare overflate.
Tror værst er det bak bakfangeren,og så har jeg funne noe i bagasjerommet.
Motorrommet ser rustfritt ut. Motorn er ren og pen.Kunne ikke se noen lekkasjer der.

Fant ei dagbok til den. Denne ble ført til 1997. Da var det ført opp alle tankpåfyllinger !!
Siste i 97' var på 117000km. Tror bilen ble avskiltet i 2001.
I dag står det 136000 på tellern. Og dette kan jo stemme.

Tror at alt i alt så er dette et greit prosjekt. Og digger bare disse stolene.
Nesten som Sabelt Abarth setene,med denne plasten på baksiden på de.

Ja selgeren nevte at det var noen flere som hadde lyst på denne.
Mange som også hadde lyst på bare deler.
Men som sagt så har jeg bare kiket kjapt over denne,men den skal være bra dårlig om den skal bli høgget.

(Dette innlegget blei sist endra: 18-09-2012, 08:48 av RitmoAbarth.)
Kjeks anyone... ???

[Bilde: Ritmobilderrust002_zpsfbf8b638.jpg]
[Bilde: Ritmobilderrust004_zps0ccfe133.jpg]
[Bilde: Ritmobilderrust003_zpsdcc3b5a5.jpg]
[Bilde: Ritmobilderrust008_zps88e1da1b.jpg]
[Bilde: Ritmobilderrust007_zpsb3e7dc48.jpg]
[Bilde: Ritmobilderrust010_zps706f133e.jpg]


Da har jeg sotte den i garasjen for å kike litt.
Bakplata er ikke såååå dårlig enn tidligere anntatt. Men noe jobb blir det.
Som nevnt før så finnes den brune pesten også under dørene og kanaler. Motorromet ser bra ut.
Få se når jeg får tid til å bynne med denne.
Foruten sveising,kommer den til å få seg en skikkelig sørvise. Tror denne er på tide.....
Bremsene skal også gåes over og overhales.
Må bytte litt eksosdeler, for denne har skikkelig gromlyd nu. Pussig konstruksjon på endepotte !!
Og så har dem lagt eksosanlegg nesten over hele undersiden. Skal se om jeg ikke kan korte dette inn noe,og da bygge det i litt tykkere diameter.

Motoren går egentlig greit. Litt harking og hosting av og til,og en del feiltenning.
Bilen har da stått en del år, og bensinen er ikke av ferskeste sort.
Kommer til å bytte alt av tenningsdeler. Og da blir det Magnecor ledninger, og Iridium plugger.
K&N filter får den også. Skal og prøve noe forgasser rens,får se om det hjelper på litt.

Jeg kommer ihvertfall til å holde dere oppdatert.....Smile
(Dette innlegget blei sist endra: 28-04-2013, 18:53 av RitmoAbarth.)
Hvilken olje er å anbefale til Abarth'n ??
Gjerne no italiensk Wink
Her tror jeg kanskje Holtanis ekspertise må frem Smile
Cyberdog

2011 Abarth 500 esseesse
2011 Abarth 695 Tributo Ferrari
2017 AMG GLA45
2009 Alfa Romeo GT 1,9 Q2
2009 Abarth 500
2010 Abarth 500C


Minner om mye tøffe T-skjorter i vår T-skjorteshop

Smile
Her var det litt "småtteri" å ta tak i. Ser ikke ut til at du vil få noe fritidsproblemer med det første Smile Med litt jobbing, ekte Abarth lidenskap og pleie, kan dette bli et prakteksemplar igjen. Hyggelig at du står på!

Når det gjelder olje har vi også en tråd under "Tuning og Modifisering". Og vi tar gjerne med mer av Holtanis kunnskap/erfaringer ..

Vi ser frem til nye oppdateringer Smile
Fra nosern
Abarth Grande Punto SS (Supersport) (AGP SS), 2010 model, Grigio Campovolo color, Sabelt seats and SuperSprint air intake and exhaust.
Kunne ikke finne no spesifik til Ritmo'n under "tuning og mods".

Holtani...hvor er du Wink



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)